شناسهٔ خبر: 19050 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حمایت مالی دانشگاه امیرکبیر از طرح های نوآورانه دانشجویان

مدیرکل انجمن های علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به پیشتازی این دانشگاه در راه اندازی مرکز ایده پردازی، نوآوری و فناوری گفت: این دانشگاه آمادگی دارد تا دستاوردهای خود در حوزه ایده پردازی و نوآوری را در اختیار دیگر دانشگاه های کشور قرار دهد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، دکتر مالک نادری افزود: مرکز ایده پردازی، نوآوری و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر حدود سه سال است که در اداره کل انجمن های علمی این دانشگاه راه اندازی شده و طی سال های گذشته اقدام به حمایت از دانشجویان ایده پرور و نوآور کرده است.

وی با بیان اینکه نوآوری براساس یک ایده شکل می گیرد، تصریح کرد: مرکز ایده پردازی، نوآوری و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با این هدف راه اندازی شده است تا محلی برای دریافت ایده های دانشجویان باشد.

مدیرکل انجمن های علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر پیشگام در زمینه راه اندازی مرکز ایده پردازی، نوآوری و فناوری در دانشگاه های کشور است، گفت: باتوجه به اینکه افراد ایده پرداز الزاما نوآور نیستند با راه اندازی مرکز ایده پردازی بستری را ایجاد کردیم تا دانشجویان بتوانند ایده های خود را با کمک افراد نوآور به مرحله تولید محصول برسانند.

نادری اضافه کرد: مرکز ایده پردازی، نوآوری و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر رویدادهای مختلف ایده پردازی که جزء الگوهای برتر بین المللی بشمار می روند را وارد کشور کرده است که در این راستا می توان به برگزاری مسابقات تدکس تهران، استارت آپ ویکند تهران و مسابقات یک پرسش و یک ایده اشاره کرد.

برگزاری ایده بازارها در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

وی با اشاره به برگزاری دوره های ایده بازارهای عمومی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: با راه اندازی مرکز ایده پردازی در این دانشگاه نخستین ایده بازار عمومی در این دانشگاه برگزار شد و در این دوره 58 ایده ارسال شد که در مجموع 3 ایده به عنوان ایده های برتر انتخاب شدند که تمامی ایده های ارسال شده به این دوره در سایت مرکز ایده پردازی، نوآوری و فناوری دانشگاه وجود دارد.

مدیرکل انجمن های علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: دومین دوره ایده بازارهای عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر مهرماه سال جاری برگزار می شود که به این مسابقه 202 ایده ارسال شده است و بعد از غربالگری اولیه تعداد 60 ایده انتخاب و از میان این ایده ها نفرات برتر انتخاب می شوند.

وی تاکید کرد: مرکز ایده پردازی، نوآوری و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر برنامه دارد تا ایده بازارهای تخصصی با کمک دانشکده های این دانشگاه برگزار کند که در حال حاضر روند برگزاری 4 ایده بازار تخصصی در حوزه مهندسی شیمی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع و مهندسی پلیمر آغاز کرده است.

حمایت 5 میلیون تومانی از طرح های نوآورانه دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر

نادری با اشاره به حمایت مالی از طرح های نوآورانه دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: مرکز ایده پردازی، نوآوری و فناوری این دانشگاه از دو سال گذشته اقدام به حمایت مالی تا سقف 5 میلیون تومان از طرح های نوآورانه دانشجویان کرده است.

وی با اشاره به ارسال 60 ایده نوآورانه به مرکز ایده پردازی، نوآوری و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان داشت: از این تعداد 40  مورد حمایت مالی قرار گرفته اند، 5 مورد درحال بررسی هستند و 15 مورد در روند بررسی ها رد شده اند.

مدیرکل انجمن های علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: از تعداد 40 مورد نوآوری دانشجویان که مورد حمایت مالی قرار گرفته اند 20 فناوری به مرحله تولید محصول رسیده اند.

نادری با بیان اینکه استفاده از ایده و نوآوری های دانشجویان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر نهادینه شده است، افزود: این دانشگاه آمادگی دارد تا دستاوردهای خود در حوزه ایده پردازی و نوآوری را در اختیار دیگر دانشگاه های کشور قرار دهد.

استقبال شرکت های سرمایه گذاری از مرکز ایده پردازی دانشگاه

نادری با اشاره به استقبال شرکت های سرمایه گذاری از فعالیت های مرکز ایده پردازی، نوآوری و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این شرکت ها از ایده های دانشجویان استقبال زیادی داشته اند و چند موسسه نیز طبق تفاهم نامه ای که با این مرکز منعقد کرده اند قصد دارند حمایت مالی 5 تا 10 میلیون تومانی از ایده ها و نوآوری های دانشجویان دانشگاه داشته باشند که این حمایت مالی علاوه بر حمایت های مالی دانشگاه است.
 

نظر شما