شناسهٔ خبر: 19063 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«غلاغه به خونه‌ش نرسید»‌ به چاپ سوم رسید

انتشارات کتاب نیستان چاپ سوم «غلاغه به خونه‌ش نرسید» اثر ابوالفضل زرویی نصرآباد را روانه بازار نشر کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ «غلاغه به خونش نرسید» از جمله آثار طنز ابوالفضل زرویی نصرآباد از سوی انتشارات کتاب نیستان به چاپ سوم رسید.

«غلاغه به خونه‌ش نرسید» در بردارنده ۵۶ افسانه طنزآمیز است که اردیبهشت ۱۳۹۰ منتشر شد، زرویی نصرآباد پس از سال‌ها مطالعه روی افسانه‌ها، فابل‌ها و متل‌های فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف جهان، با نگارش نقیضه‌هایی بر آنها، کوشیده تا دغدغه‌ها، آرزوها و اشتباهات انسان امروز را در قالب افسانه مدرن بازگو کند. در این کتاب، هرکس به فراخور قومیت یا حتی ملیت خود، ریشه‌های مشترک فرهنگی خود را با دیگر ملل و اقوام در خواهد یافت.

«غلاغه به خونه‌ش نرسید» مجموعه داستان‌های طنز زروئی است که در جراید مختلف چاپ و منتشر شده‌اند. این داستان‌ها از لحاظ ادبی و ساختاری شبیه یکدیگرند. همگی این داستان‌ها با عباراتی مشابه آغاز و در فضایی مشابه رخ می‌دهند،‌ نویسنده در پایان هر داستان نیز نتیجه‌گیری بی‌ربطی کرده است که در نوع خود جالب توجه است.

”غلاغه به خونه ش نرسید» در بردارنده روایتی طنز آمیز از افسانه‌های تمام کشورهای جهان است. شخصیت‌های کتاب نیز علی‌رغم شکل و شمایل و اسامی قدیمی؛ به شدت مدرن و امروزی اند: دختری که با استفاده از اینترنت و چت در مسنجر دنبال شوهر می‌گردد، شاهزاده‌ای که به قاچاق کالا مشغول است، شتر مرغی که پرواز می‌کند و جعبه سیاه دارد و . . .

چاپ سوم «غلاغه به خونه‌ش نرسید»‌ در ۲۶۰ صفحه شمارگان ۲۲۰۰ نسخه با قیمت ۱۴ هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما