شناسهٔ خبر: 19141 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سازمان تامین اجتماعی کلیه سهام انتشارات علمی و فرهنگی را خرید

همزمان با انتشار خبرهایی مبنی بر خرید کامل سهام موسسه انتشارات علمی و فرهنگی از سوی سازمان تامین اجتماعی، شنیده‌ها حاکی از تغییر سه عضو از پنج عضو هیئت مدیره این بنگاه بزرگ نشر است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ یک روز پس از ارائه 49 درصد از سهام انتشارات علمی و فرهنگی به عنوان یکی از بزرگترین بنگاه‌های خصوصی نشر در سازمان خصوصی سازی برای فروش، شنیده‌ها حاکی از آن است که این سهام با قیمت تقریبی بیش از 26 میلیارد تومان از سوی صندوق سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی خریداری شده و مراحل انتقال آن در دست انجام است.

پایگاه اطلاع رسانی سازمان خصوصی سازی روز سه شنبه هفته گذشته با اعلام این خرید و بدون نام بردن از خریدار در خبری اعلام کرد: پاکتهای مزایده واگذاری 49 درصد سهام شرکت انتشارات علمی و فرهنگی شامل سه میلیون سهم روز سه شنبه در سازمان خصوصی سازی بازگشایی شد که بیشترین قیمت پیشنهادی برای این میزان سهام 264 میلیارد و 207 میلیون و 292 هزار و 974 ریال بود

بر اساس این گزارش، این میزان سهام به قیمت پایه هر سهم 79 هزار و 469 ریال و ارزش کل پایه 264 میلیارد و 206 میلیون و 292 هزار و 974 ریال آگهی شده بود و خریدار باید 40 درصد مبلغ پیشنهادی خود را به صورت نقد و بقیه را به صورت قسطی در مدت 2 سال بپردازد.

این در حالی است که 51 درصد از سهام فعلی این موسسه بزرگ نشر در حال حاضر در اختیار صندوق تامین اجتماعی است.

در همین حال خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد که امیر‌ خوراکیان رئیس سابق سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، احمدرضا درویش کارگردان سینما و مسعود کوثری استاد علوم ارتباطات اجتماعی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در حال حاضر از سوی صندوق تامین اجتماعی به عنوان اعضاء جدید هیئت مدیره این موسسه نشر انتخاب شده‌اند.

همچنین دو عضو باقی مانده نیز پس از نهایی شدن این انتقال از سوی خریدار معرفی خواهند شد.

موسسه انتشارات علمی و فرهنگی بیش از 61 سال فعالیت در عرصه چاپ و نشر کشور دارد که از سال 1360 با انحلال بنگاه ترجمه و نشر کتاب آغاز به کار کرده است. این شرکت پس از ادغام بدنه این بنگاه در درون خود از سال 1363 به عنوان یک شرکت وابسته دولتی اما بدون ردیف بودجه به فعالیت مشغول شد. همچنین از سال 1372 شركت انتشارات و آموزش انقلاب اسلامي وابسته به وزارت علوم منحل و در شركت انتشارات علمي و فرهنگي ادغام شد.

سازمان خصوصی سازی در خرداد ماه سال جاری و  و بنا به مصوبه هیئت دولت و بنا بر تصویب هیئت اجرایی سازمان خصوصی سازی 49 درصد از سهام این بنگاه بزرگ نشر را که به وزارت علوم تعلق دارد به مزایده عمومی گذاشته است.

این میزان از این موسسه بزرگ نشر شامل 3324646 عدد سهام به قیمت هر سهم 79469 ریال در معرض واگذاری قرار گرفته است که ارزش کلی آن بیش از 26 میلیارد تومان تعیین شده است.

این سهام بنا بر اعلام سازمان خصوصی سازی از 17 تیرماه سال جاری برای عموم خریداران قابل تهیه است.

نظر شما