شناسهٔ خبر: 19154 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کارگردان مختارنامه «ماه تی تی» می‌سازد

شورای صدور پروانه ساخت فیلم های ویدئویی در جلسه 22 تیر خود که با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد، برای ساخت مجموعه «ماه تی تی» به تهیه کنندگی مهران برومند و کارگردانی داوود میرباقری موافقت اصولی کرده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از بانی فیلم؛ نیمه خرداد امسال بانی فیلم در مطلبی با عنوان «تداوم ماندگاري كارگردان «مختارنامه» با «ماه تي تي»/توفيق «شاهگوش» به دهان ميرباقري مزه كرد!»،از ساخت مجموعه ویدئویی جدیدی توسط این کارگردان خبر داد که حالا پس از گذشت بیش از یک ماه این خبر تایید شده است.

روابط عمومی سازمان سینمایی اعلام کرد شورای صدور پروانه ساخت فیلم های ویدئویی در جلسه 22 تیر خود که با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد، برای ساخت مجموعه «ماه تی تی» به تهیه کنندگی مهران برومند و کارگردانی داوود میرباقری موافقت اصولی کرده است.

مير باقري كه يكي - دو سال گذشته را سرگرم توليد سريال «شاهگوش» در شبكه ويديويي بود،از مدتی پیش در تدارك ساخت مجموعه تلويزيوني جديدي براي اين رسانه است. اين سريال نيز همچون «شاهگوش» يك كمدي تريلر و روايتي دوباره و فانتزي از افسانه اي ايراني و قديمي است.

گويا مير باقري با تعدادي از عوامل سازنده «شاهگوش» در سريال جديد خود نيز همكاري دوباره اي خواهد داشت. اين سريال در 30 قسمت توليد خواهد شد و همچون «شاهگوش» هر قسمت آن به صورت 10 روز يكبار راهي شبكه نمايش خانگي خواهد شد.

طبق اطلاع خبرنگار «باني فيلم»، قصه اين سريال درباره يكي از شخصيتهاي اساطيري در سپاه ايرانيان است كه پس از مدتي در زمان حال از حالت موميايي خود خارج شده و دنبال زني به نام ماه تي تي  مي گردد. ماجراي ماه تي تي  به روزگاري بر مي گردد كه فرمانده سپاهيان ايان در اين افسانه گرفتار طلسمي وحشت انگيز و مرموز ميشود و توانايي هاي خود را از دست مي دهد حالا ماه تي تي بايد اين طلسم را بشكند.

مير باقري اين روزها با فراغت از كارگرداني «شاهگوش»، در حال نگارش فيلمنامه  ماه تي تي است و گويا در نوشتن آن از نويسندگان اولين سريال خود در شبكه ويديويي ، الهه مير باقري و آزاده محسني نيز استفاده ميكند. او كه آخرين بار سريال تاريخي و پر مخاطب «مختار نامه» را در مقام كارگردان روي آنتن شبكه يك داشت ، با ساخت «شاهگوش» كار در شبكه نمايش خانگي را نيز تجربه كرد.

«شاهگوش» با حضور جمع فراواني از چهره هاي سرشناس سينما و تلويزيون چون اکبر عبدي، فرهاد اصلاني، مرجانه گلچين، سيروس گرجستاني، رضا کيانيان، هانيه توسلي، احمد مهرانفر، شهرام حقيقت دوست، طناز طباطبايي، حميدرضا آذرنگ، محسن تنابنده و... از سال گذشته جلوي دوربين بود و همچنان آخرین بخشهای آن در حال توزیع در شبکه ويدئويي است. «شاهگوش» توانسته جزو پرفروش ترين ها در شبکه ويدئويي باشد و حتي اخيراً طبق اعلام مسئولان سايت گوگل، نام اين سريال در سال 2013 بيشترين تعداد جستجو را در اين موتور اينترنتي جستجوگر به خود اختصاص داد.

ميرباقري ساخت سريال هاي «رعنا»، «گرگها»، «معصوميت از دست رفته»، «امام علي (ع)» و «مختارنامه» را در تلويزيون برعهده دارد. او در سينما نيز فيلم هاي «آدم برفي»، «ساحره» و «مسافر ري» (فيلم ـ مجموعه) را کارگرداني کرده است

نظر شما