شناسهٔ خبر: 19201 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب تاریخی نیوزیلند برنده جایزه کتاب سال "ارنست اسکات" استرالیا

برترین جایزه کتاب تاریخی سال استرالیا به ارزش 13 هزار دلار به دکتر «آنجلا وانهالا» رسید.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ کتاب «تاریخ ازدواج‌های نژادی در نیوزیلند» توانست جایزه ۲۰۱۴ ارنست اسکات را ربود.

جایزه ۱۳ هزار دلاری برترین کتاب تاریخی سال استرالیا موسوم به ارنست اسکات / Ernest Scott Prize به برجسته‌ترین کتاب تاریخی با موضوع تاریخ استرالیا یا نیوزیلند و یا تاریخ استعمار در این منطقه داده می‌شود.
امسال دکتر «آنجلا وانهالا» که در دانشگاه اوتاگو تدریس می‌کند برنده این جایزه ارزشمند شد و جایزه خود را در کنفرانس انجمن تاریخ استرالیا در بریسبان دریافت کرد.
کتاب وی بنام تاریخ ازدواج‌های نژادی در نیوزیلند / Matters of the Heart: A History of Interracial Marriage in New Zealand توسط انتشارات دانشگاه نیوزیلند منتشرشده است.
دکتر آنجلا وانهالا درباره انتخاب کتابش گفت:« بسیار مفتخرم که نامم در کنار تاریخ‌دانان و برندگان قبلی جایزه ارنست اسکات قرارگرفته است و از همه‌کسانی که در طول تحقیقات به من یاری رساندند، به‌خصوص همکارانم در دپارتمان تاریخ دانشگاه و انجمن سلطنتی نیوزیلند که بودجه تحقیقاتی را در اختیار من قرارداد، تشکر می‌کنم. والدینم مشوق من در این تحقیق بودند و با احترام به داوران جایزه و زوج‌هایی که اطلاعات خود را در طول تحقیق در اختیار من قراردادند، از همه متشکرم.»

پروفسور پائولا همیلتون و پروفسور تام بروکینگ از داوران جایزه، مطالعه صورت گرفته توسط آنجلا را تغییر پارادایم ساده روابط نژادی عنوان کردند که روابط دو قوم بومی مائوری و پاکه‌ها از ابتدا تاکنون، همراه با تحلیل علمی تاریخی را به‌خوبی روایت کرده است.
 

نظر شما