شناسهٔ خبر: 19223 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نسخه بازنویسی شده "عباس دست طلا" با مقدمه جدید نویسنده در چاپ ششم

مدیر انتشارات فاتحان از انتشار چاپ ششم «عباس دست طلا»‌ با مقدمه نویسنده تا پایان ماه رمضان خبر داد و گفت:‌ چاپ ششم نسخه بازنویسی شده و همراه با اصالاحات است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ سردار علی ناظری مدیر انتشارات فاتحان انتشار چاپ ششم کتاب «عباس دست طلا»‌ تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت:‌ در چاپ ششم کتاب از ابتدا بازنویسی شد و ایرادات گرفته شده بر آن مورد اصلاح قرار گرفت.

وی ادامه داد:‌هم‌چنین نویسنده کتاب محبوبه معراجی‌پور مقدمه‌ای بر چاپ جدید نگاشته است که ناظر بر استقبال مخاطبان و نظر رهبر انقلاب درباره این کتاب است‌، بنابراین چاتپ ششم کتاب بازنویسی شده و با مقدمه جدید منتشر خواهد شد.

سردار ناظری در پاسخ به این پرسش که انتشارات فاتحان تصمیمی برای ترجمه این کتاب و سایر آثار منتشر شده در حزوه دفاع مقدس به زبان‌های دیگر دارد‌، یا خیر؟ گفت:‌ در مورد کتاب «عباس دست طلا»‌ برنامه‌ای در حال حاضر نداریم،‌ اما اخیراض‌ چندین مجموعه فعال در حوزه نشر دفاع مقدس به ترجمه آثار دفاع مقدس روی آورده‌اند که خروجی کار چندان مشخص نبوده است،‌ بنابراین در تلاش هستیم تا با همکاری این مجموعه‌ها ترجمه آثار دفاع مقدس را ساماندهی کرده و با نظم بیشتری به جلو ببریم.

«عباس دست طلا»‌ خاطرات حاج عباس‌علی‌باقری به قلم محبوبه معراجی‌پور است که انتشارات فاتحان آن را روانه بازار نشر کرده است،‌ عباس‌علی باقری  یکی از بازاریان و پشتیبانان جنگ در دوران دفاع مقدس بوده است. این کتاب در راستای توجه به نقش اصناف در جنگ و با نگاه به نقش بازاریان در دفاع مقدس منتشر شده است .

رهبر انقلاب درباره این کتاب فرموده‌اند:‌ «کتاب این آقای حاج عباس دست طلا را که مفصل و با جزئیات [گفته] خواندم. خیلی خوب بود انصافاً؛ مخصوصاً کتاب ایشان؛ هم مطلب در آن زیاد بود، هم آثار صفا و صداقت در آن کاملاً محسوس بود و انسان می‌دید. خداوند ان‌شاءالله فرزند شهید ایشان را با پیغمبر محشور کند و خودشان را هم محفوظ بدارد»

پس از اشاره رهبر انقلاب به این کتاب،‌ «عباس دست طلا»‌در مدت اندکی پس از عرضه در نمایشگاه کتاب تهران مورد استقبال قابل توجه مخاطبان قرار گرفت و در مدت ۳ ماه پس از انتشار به چاپ پنجم رسیده است.

نظر شما