شناسهٔ خبر: 19301 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فعالیت های متفاوت بخش دانشگاهی در نمایشگاه قرآن

بخش دانشگاهی بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن فعالیت های شاخصی نسبت به سال گذشته داشته که مخاطبان خاص خود را داشت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ رشید جعفرپور، مدیر بخش دانشگاهی با اشاره به رویکرد این بخش اظهار کرد: بخش دانشگاهی نمایشگاه بیست و دوم با رویکرد موضوع محوری کار خود را آغاز کرد.

وی گفت: به عنوان نمونه موضوع طب در قرآن به وزارت بهداشت، تشکل های قرآن و عترت به بسیج دانشجویی، پایان نامه ها و جشنواره پایان نامه به وزارت علوم و بخش هنری به دانشگاه آزاد سپرده شد برای همین غرفه های این بخش متنوع تر شد و جذابیت های خاص خود را برای مخاطبان مختلف داشت. مخاطب با توجه به نوشته هایی که بر سر غرفه ها بود به بخش های مورد نظر خود مراجعه می کرد.

وی به فعالیت های شاخص این بخش اشاره کرد و گفت: در بخش پایان نامه ها، مشاوره پایان نامه نویسی داشتیم که بر این اساس هر شب یکی از اساتید در این غرفه حضور پیدا می کرد تا در مورد پایان نامه نویسی، روش شناسی و موضوع شناسی به مراجعان مشاوره بدهد.

به گزارش روز دوشنبه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم جعفرپور افزود: در غرفه دانشگاه علوم پزشکی نیز هر شب یک متخصص تغذیه حضور می یافت و بحث های مربوط به طب سنتی را به بازدیدکنندگان مطرح می کرد.

وی در مورد نشست های علمی مربوط به بخش دانشگاهی گفت: ما پیش از آغاز نمایشگاه برای برگزاری ۱۰ نشست اعلام آمادگی کرده بودیم که ۷ نشست نهایی شد و با همکاری کمیته علمی در ایام برپایی نمایشگاه بیست و دوم برگزار شد که موضوعات متنوعی را شامل می شد.

از جمله موضوعات نشست های بخش دانشگاهی سبک زندگی قرآنی، شهر مدرن و سبک زندگی، شیوه های نوین آموزش قرآن، نقد و ارزیابی شیوه های آموزش قرآن و ورزش از دیدگاه قرآن بود که جعفرپور در این رابطه اظهار کرد: رویکرد این نشست ها با محوریت نگاه اجتماعی و جامعه شناختی بود.

مدیر بخش دانشگاهی نمایشگاه بین المللی به برپایی ۷ ضیافت توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: این ضیافت ها با حضور اساتید، دانشجویان، دانشجویان خارج از کشور و دانشجویان خارجی مقیم در ایران برپا شد که جذابیت های خاص خود را داشت.

وی افزود: همچنین کارگاه های هنری در رشته های معرق کاری، فرش بافی و خوشنوسی با حضور اساتید برجسته کشور در بخش دانشگاهی برگزار می شد که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بخش پیام نور هر شب ورزش باستانی را در فضای عمومی برگزار می کرد که بسیار جذاب بود؛ در این مراسم اشعاری با مضامین قرآنی خوانده می شد که مورد استقبال خانواده ها قرار گرفت.

مدیر بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن همچنین گفت: در بخش مطالعات میان رشته ای نیز از ۳ کتاب رونمایی شد که از جمله آنها کتاب چکیده های پایان نامه های دانشجویی با رویکرد قرآن و میان رشته ای و روش پایان نامه نویسی قرآنی بود.

جعفرپور افزود: در سال آینده باید هم متراژ افزایش پیدا کند و هم ظرفیت بخش های هنری دانشگاهی بیشتر دیده شود؛ در حوزه کتاب نیز فکر می کنم باید دانشگاه ها حضور پررنگ تری داشته باشند.

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم فردا (سه شنبه) به کار خود در باغ موزه دفاع مقدس پایان می دهد.

نظر شما