شناسهٔ خبر: 19408 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تاکید بر شناخت آموزش عالی کشورهای خارجی برای دانشجویان بورسیه

رئیس پایگاه استنادی جهان اسلام گفت: شناخت آگاهانه از وضعیت آموزش عالی کشورهای خارجی کمک می‌کند تا داوطلبان ورود به تحصیلات عالیه، رشته و دانشگاه مورد نظر خود را به درستی انتخاب کنند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ جعفر مهراد سرپرست پایگاه استنادی جهان اسلام با تاکید بر شناخت آموزش عالی کشورهای خارجی، گفت: شناخت آموزش عالی کشورها از آن جهت حائز اهمیت است که هر سال جمعیت کثیری از جوانان کشور به تحصیل در دانشگاه‌های کشورهای خارجی اقدام می‌کنند.

وی افزود: شناخت آگاهانه از وضعیت آموزش عالی کمک می‌کند تا داوطلبان ورود به تحصیلات عالیه رشته و دانشگاه مورد نظر را به درستی انتخاب کنند.

مهراد ادامه داد: با توجه به اینکه هر ساله جمعیت بسیاری از جوانان کشور برای تحصیل راهی دانشگاه‌های کشورهای خارجی می‌شوند و متولی این امر نیز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند بنابراین شناخت آموزش عالی کشورهای خارجی برای وزارت علوم و بهداشت که سالانه تعدادی از افراد واجد شرایط را به عنوان بورسیه راهی دانشگاه‌های کشورهای مختلف می‌کنند، ضروری است.

به گفته وی، پایگاه استنادی جهان اسلام با بررسی آموزش عالی کشورهای مختلف و گزارش این بررسی‌ها سعی می‌کند در شناخت مسئولان، دانشجویان و علاقه‌مندان نسبت به آموزش عالی کشورهای دیگر کمک کند.

نظر شما