شناسهٔ خبر: 19432 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مکانی ویژه برای برپایی نمایشگاه دائمی قرآن در تهران در نظر گرفته شود

رئیس بیست و دومین نمایشگاه قرآن در مراسم اختتامیه این نمایشگاه گفت: موضوعی که امروز به یک مطالبه همگانی تبدیل شده است و از غرفه داران تا بازدیدکنندگان آن را مطالبه می کنند، بحث ایجاد مکانی ویژه برای برپایی نمایشگاه قرآن است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ حجت الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه نمایشگاه قرآن که شب گذشته سه شنبه ۳۱ تیرماه در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس و با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، گفت: حدود ۴۰ روز قبل برای برگزاری نمایشگاه قرآن وارد باغ موزه دفاع مقدس شدیم و امروز شاهد مراسم اختتامیه آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه مردم در کنار شهدای گمنام و با یاد شهدای دفاع مقدس از نمایشگاه قرآن بهره مند شدند، افزود: افتخار ما این است که توانستیم به یمن برگزاری نمایشگاه قرآن خدمت کوچکی به مردم مسلمانمان داشته باشیم.

رئیس بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در ادامه با اشاره به فجایع صورت گرفته در غزه توسط غاصبان صهیونیست، تصریح کرد: از همین جا و از محل برگزاری این مراسم با مردم مظلوم غزه ابراز همدردی کرده و جنایات صورت گرفته توسط صهیونیست ها را محکوم می کنیم.

حجت الاسلام حشمتی اظهار کرد: خداوند متعال را شاکریم که توانستیم با یاری و مدد همکارانمان این محفل باشکوه را فراهم کنیم و مطمئناً اگر استقبال باشکوه مردم نبود مجبور به تمدید نمایشگاه قرآن به میزان دوبار نمی شدیم.

وی یادآور شد: در نمایشگاه بیست و دوم ۱۸ کمیته محتوایی فعالیت های حوزه محتوا را بر عهده داشتند و ۱۵ ستاد اجرایی نیز حمایت های پشتیبانی را انجام می دادند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با طرح یک مطالبه، خاطرنشان کرد: موضوعی که امروز به یک مطالبه همگانی تبدیل شده است و از غرفه داران گرفته تا بازدیدکنندگان آن را مطالبه می کنند بحث ایجاد مکانی ویژه برای برپایی نمایشگاه قرآن است.

رئیس نمایشگاه قرآن همچنین گفت: امیدواریم با حمایت شواری شهر و شهرداری تهران بتوانیم در آینده شاهد ایجاد مکان ویژه ای برای برپایی نمایشگاه قرآن شویم و این نیاز امروزه احساس می شود.

وی در پایان بار دیگر با محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: امیدواریم همه مسلمانان دنیا به حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین و غزه به پا خیزند.

نظر شما