شناسهٔ خبر: 19541 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«اردشیر صالح‌پور» دبیر سی‌وسومین جشنواره تئاتر فجر شد

اردشیر صالح‌پور طی حکمی از سوی مدیر کل هنرهای نمایشی به دبیری سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منصوب شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی طی حکمی اردشیر صالح‌پور را به عنوان دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر منصوب کرد.

حسین طاهری در این حکم نوشته است:

برادر گرامی جناب آقای دکتر اردشیر صالح‌پور

جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر جریان پویای زندگی است و نمایش حیات و سبزینه‌هایش در گستره تئا‌تر این مرز و بوم؛ و جایگاه‌اش را صد البته مرهون تلاش و خلاقیت یکایک هنرمندان ایران‌ِ اسلامی و همه دست‌اندرکاران و مجریان امر است.

با امعان نظر به مرتبت والای جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر در سپهر هنرهای نمایشی، و عنایت به تخصص و تجربیات ارزندة جناب‌عالی در این حوزه، شما را به عنوان «دبیر سی‌ و سومین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر» منصوب می‌نمایم.

برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد هنر نمایش با مؤلفه‌های سال اقتصاد و فرهنگ، و در طراز انقلاب اسلامی ایران، با بهره‌مندی از حداکثر ظرفیت تئا‌تر کشور و عرصه‌های بین‌المللی، و استفاده از توان و مشارکت همة هنرمندانِ گران‌سنگ و فرهیخته با گونه‌گونی سلایق و علایق، و نیز دست‌اندرکاران اجرایی و می‌سور است، که ان‌ شا الله با مشاوره همه‌سویه، مداقه تام و برنامه‌ریزی هدفمند شما محقق شود. توفیقتان را در تصدی مسئولیت پیش‌رو، از حضرت حق خواستارم. «

دکتر اردشیر صالح‌پور نویسنده، پژوهشگر، کارگردان و مدرس تئا‌تر متولد ۱۳۳۶ ایذه و صاحب مدرک دکترای تخصصی پژوهش هنر از دانشگاه هنر است. از او آثاری چون «گرامافون»، «بنفشه‌های سوگوار»، «پیکرک‌ها»، «عروسک‌ها و صورتک‌های ایران باستان» به چاپ رسیده است. صالح‌پور بیش از ۱۰ عنوان نمایش‌نامه نوشته، چند نمایش را کارگردانی کرده و سابقه بازیگری در تئا‌تر را نیز دارد.

مدیریت تئا‌تر استان‌های کشور، عضویت در کانون ملی منتقدان تئا‌تر، مدیریت اجرایی جشنواره‌های تئا‌تر، مدیریت پخش هنری انجمن موزه‌های جهانی (ایکوم ایران) و دبیری جشنواره تئا‌تر عروسکی نیز در کارنامه صالح‌پور دیده می‌شود. او سابقه ۲۰ ساله تدریس در دانشکده‌های مختلف هنری را دارد و عضو هیات علمی مرکز فرهنگ و هنر است.

نظر شما