شناسهٔ خبر: 19551 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کار فیلم پرحاشیه «لاله» به حَکم رسید

عليرضا رضاداد به عنوان حَکَم سازمان سينمايي در ماجراي پروژه «لاله» انتخاب شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از بانی فیلم؛ بيش از 10ماه از آغاز افشاگريهاي پرحاشيه فيلم سينمايي «لاله» و مطالب جنجالياي که درباره مسائل مالي،‌ مالکيت و حق رايت شخصيت اصلي آن مطرح شد، ميگذرد و به اين ترتيب فيلمي که تلاش ميشد به جشنواره سيودوم فجر برسد هنوز نيمه تمام باقي مانده است.

بر اين اساس با توجه به اينکه دو طرف ماجرا يعني اسدا... نيکنژاد(کارگردان) و مرکز گسترش سينماي مستند و تجربي که به عنوان مالک پروژه اقدام به پرداخت هزينهها کرده به توافق نرسيدند، و نيز با توجه به بودجه کلاني که تا به حال صرف اين فيلم شده (بيش از 6ميليارد تومان)، يک حَکَم از طرف سازمان سينمايي تعيين شده تا اين داستان ختم شود.

اختلاف اصلي طرفين در اين پروژه بيشتر بر سر حقوق مالکيت،سرمايهگذاري و حق رايت شخصيت اصلي فيلم است که توافقي حاصل نشد اما با انتخاب رضاداد به عنوان حکم، بيشترين تمرکز بر نحوه تمام شدن پروژه و حل مشکلات است.

انتخاب حَکَم از اين رو انجام شده که براساس قرارداد ابتدايي فيمابين اسدا... نيکنژاد(کارگردان) و مرکز گسترش سينماي مستند و تجربي، قرار بر اين بوده که در صورت بروز هرگونه اختلاف و عدم رسيدن به توافق و حل نشدن اختلاف،سازمان سينمايي حَکَم خواهد بود.

در اين راستا شنيده شده، تاکنون جلسات متعددي با اسدا... نيکنژاد(کارگردان)، سيد محمد مهدي طباطبايينژاد(مدير عامل مرکز گسترش سينماي مستند و تجربي)،پروانه پرتو(تهيهکننده) و شفيع آقامحمديان (مديرعامل اسبق مرکز گسترش) برگزار شده و جريان در حال پيگيري است.

فيلم «لاله» دربارهي «لاله صديق» يکي از قهرمانهاي اتومبيلراني ايران است. در اين فيلم که توسط جليل عرفانمنش نوشته شده است، سارا اميري (در نقش لاله)، ايرج نوذري (در نقش پدر لاله)، سينان تازچو (در نقش مربي لاله)، نيکي کريمي، سام قريبيان، همايون ارشادي و ...بازي کردهاند.

فيلمبرداري بخشهاي پاياني اين فيلم هنوز باقي مانده است.

نظر شما