شناسهٔ خبر: 19582 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتظار رهبری از دانشجویان داشتن روحیه مطالبه گری است

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران گفت: جنبش دانشجویی نباید اجازه دهد روحیه مبارزه با استکبار در درون آن از بین برود بلکه باید دراین مسیر حرکت کرده و این روحیه را مدام در خود بازتولید کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ علی عبدی با اشاره به دیدار اخیر دانشجویان با مقام معظم رهبری و اینکه تشکل های دانشجویی و دانشجویان براساس بیانات مقام معظم رهبری باید چه برنامه هایی را در اولویت کاری خود قرار دهند ،گفت: صحبت های تشکل‌های دانشجویی که در حضور مقام معظم رهبری مطرح شد همان گونه که ایشان مطرح کردند به صورت کلی مورد تایید ایشان بود.

وی ادامه داد: از این جهت که انتظار مقام معظم رهبری این بود که دانشجویان یک روحیه مطالبه گری و آرمان گرایی درعین توجه به واقعیت ها در خود پروش دهند، میزان مطالبات خود را از سطوح توجه به مسایل سیاسی صرف فراتر برده و تلاش کنند در تمام حوزه های اجتماعی ورود پیدا کرده، نظر دهند و نظر خود را به صورت منطقی از طرق مختلفی که در اختیارشان است به گوش مردم و مسئولان برسانند.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران افزود: مقام معظم رهبری با توجه به فرمایشاتی که داشتند انتظارشان این بود که دانشجویان روحیه مطالبه گری ، انقلابی خود را حفظ کنند، سعی کنند روالی که جنبش دانشجویی براساس آن پایه ریزی شده ، یعنی توجه به مستضعفان جهان و مقابله با استکبار جهانی و حرکت دراین مسیر را در درون خود مدام بازتولید کنند و اجازه ندهند روحیه مبارزه با استکبار در درون جنبش دانشجویی از بین برود .

وی افزود: اتفاقا در صحبت های تمام دانشجویان و تشکل ها توجه به مساله غزه و فلسطین و سایر کشورهای اسلامی مشخص بود و مقام معظم رهبری هم عمده فرمایشات خود را به بحث غزه و فلسطین اختصاص دادند.

نظر شما