شناسهٔ خبر: 19623 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری مسابقه عکاسی از لحظات نماز عید فطر در سراسر کشور

همزمان با فرارسیدن عید سعید فطر برنامه‌های فرهنگ و هنری بسیاری در تهران برپا می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ سازمان زیبا سازی شهر تهران سازه‌های تبلیغات فرهنگی و بخش عمده‌ای از سازه‌های تجاری را به اکران طرح‌ها و جملات مربوط به شادباش و تبریک عید بزرگ فطر به متراژ ۷۰ هزار مترمربع اختصاص داده است.

همچنین به منظور فضاسازی‌های محیطی، علاوه بر تبلیغات فرهنگی، سازمان زیبا سازی با اقلام آذین بندی، سطح شهر، خیابان‌های منتهی به مصلا و داخل مصلای تهران را آذین بندی می‌کند. علاوه بر این، با هماهنگی‌های انجام شده با معاونت فرهنگی مصلای تهران، اکران فرهنگی داخل مصلا نیز به عهده سازمان زیباسازی قرار گرفته است.

علاوه بر فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه تبلیغات فرهنگی سازمان زیباسازی شهر تهران، این سازمان در خصوص نور‌پردازی و آذین بندی خیابان‌ها و برخی مساجد مناطق ۲۲ گانه شهر تهران نیز برنامه‌هایی را پیش بینی کرده است.

با توجه به اینکه مساجد در هر منطقه به عنوان کانون‌های مذهبی به شمار می‌روند، به مناسبت عید سعید فطر ضمن نور‌پردازی جداره‌های مساجد، نور‌پردازی ویژه‌ای بر روی گنبد و گلدسته این فضاهای معنوی نیز انجام خواهد شد.

ایجاد تنوع و خلاقیت و القاء حس شادی و جشن به شهروندان و ارائه الگوی صحیح به مناطق شهرداری در مورد نحوه نور‌پردازی و آذین بندی خیابان‌های هر منطقه از جمله موضوعات پیش بینی شده سازمان در اجرای نورپردازی‌های مذکور است.

مسابقه عکاسی از لحظات نماز عید فطر

جشنواره عکس «عید نیایش» با هدف ثبت لحظات باشکوه و ناب آیین معنوی نماز عید سعید فطر در سراسر ایران برگزار می‌شود.

ثبت لحظات به یاد ماندنی نماز عید سعید فطر به عنوان یکی از با شکوه‌ترین اجتماعات مسلمانان در ایران و جهان سبب شده تا سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مسابقه‌ای را برای عکاسی از نماز عید فطر برگزار کند.

عکاسان حرفه‌ای، هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر عکاسی در چهار گوشه ایران می‌توانند عکس‌های خود را از برگزاری آیین نماز عید فطر به دبیرخانه جشنواره عید نیایش ارسال کنند.

هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر پنج اثر برای شرکت در مسابقه ارسال کند و آخرین مهلت ارسال آثار ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۱۶ مرداد است. پس از بررسی آثار ارسالی در ‌‌نهایت از صاحبان ۱۰ عکس بر‌تر تجلیل می‌شود.

افراد اول تا سوم از نگاه هیات داوران علاوه بر تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به ترتیب ۲۰، ۱۵ و ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی دریافت می‌کنند. ضمن اینکه به هفت نفر از عکاسان برگزیده لوح تقدیر و سه میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می‌شود.

پست الکترونیک ۱۸۳۷@farhangsara. ir از نخستین لحظه‌های صبح روز عید فطر آماده دریافت عکس‌های عید نیایش است. علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فراخوان به پایگاه‌های fhnews. ir یا farhangsara. ir مراجعه کنند.

نظر شما