شناسهٔ خبر: 19667 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ادامه روند تعطیلی دانشگاه‌های بی‌کیفیت در روسیه

آژانس خدمات فدرال نظارت بر فضای علوم و آموزش روسیه موسوم به «روسوبرنادزور»، چهار دانشگاه جدید را به فهرست سیاه دانشگاه‌هایی که اجازه جذب دانشجوی جدید ندارند، افزود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ «روسو برنادزور» که در واقع ناظر دولتی آموزش روسیه محسوب می‌شود، چهار دانشگاه این کشور را به فهرست موسسات آموزشی که اجازه پذیرش دانشجوی جدید ندارند اضافه کرد.
 

این آژانس در بیانیه‌ای اعلام کرد: با افزوده شدن دو دانشگاه در مسکو و دو دانشگاه در داغستان، تعداد موسسات آموزشی که طی روزهای اخیر به این فهرست سیاه اضافه شده‌اند به ۱۲ موسسه رسید. این دانشگاه‌ها از پاییز اجازه پذیرش دانشجو را ندارند.

«روسو برناندزور» اعلام کرد: موسسه کارآفرینی و حقوق مسکو و موسسه زبان‌های خارجی که در مرکز روسیه قرار دارند به دلیل نداشتن امکانات آموزشی مناسب، کتابخانه، تاییدیه‌ها و کتب درسی در فهرست سیاه قرار گرفته‌اند.

دولت روسیه فعالیت وسیعی را برای بهبود کیفیت آموزش عالی این کشور آغاز کرده است و قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ میلادی پنج دانشگاه روسیه را به جمع ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان وارد کند. به عنوان بخشی از این برنامه،‌ دولت روسیه دانشگاه‌ها را مورد بازرسی و بررسی بسیار دقیق قرار داده و از آغاز این طرح از ابتدای سال جاری میلادی (۲۰۱۴)، ۷۷ دانشگاه لغو امتیاز شده‌اند.

 

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه مسکو تایمز، دیمیتری مدودف،‌ نخست وزیر روسیه می‌گوید: ما به موسسات آموزشی که دانشجویان بی‌کفایت و کم‌سواد تحویل اجتماع بدهند نیاز نداریم.

 

بنابر اعلام دیمیتری لیوانف،‌ وزیر آموزش روسیه، یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانشجوی روس در موسسات آموزشی بی‌کیفیت تحصیل می‌کنند که این رقم ۳۰ درصد از کل دانشجویان روسیه را تشکیل می‌دهد. روز جمعه گذشته آژانس «روسوبرنادزور» همچنین هشت دانشگاه دیگر را از پذیرش دانشجوی بیشتر منع کرده بود.

 

این آژانس افزود: تا پایان هفته جاری با سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی فاقد صلاحیت نیز برخورد خواهد شد.

نظر شما