شناسهٔ خبر: 19671 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شرکت 200 نفر از دانشجویان قمی در طرح ضیافت اندیشه دانشجویی

مدیر اجرایی نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم از شرکت 200 نفر از دانشجویان قمی در طرح ضیافت اندیشه دانشجویی خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ محمدتقی حاج‌ابراهیمی با اشاره به شرکت ۲۰۰ نفر از دانشجویان قمی در طرح ضیافت اندیشه اظهار کرد: این تعداد شامل ۸۰ نفر برادر و ۱۲۰ خواهر است که برنامه به صورت متمرکز طی دو دوره حضوری و غیرحضوری برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش غیر حضوری سی‌دی‌های آموزشی و نرم‌افزار‌هایی در اختیار افراد قرار گرفته و شهریور ماه سال جاری آزمون این دوره برگزار می‌‌شود، ولی دوره‌های حضوری در مشهد برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم عنوان کرد: گروه نخست در قالب آقایان ۱۳ تا ۲۰ مرداد امسال و بیست و یکم مرداد نیز گروه خواهران به مشهد اعزام می‌شوند و از برنامه‌های آموزشی، جشنواره،‌ مسابقات، کارگاه‌های مذهبی و هنری استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به تمایز ضیافت اندیشه سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: هر دانشجو می‌توانست در ضیافت اندیشه سال گذشته شرکت کند، ولی ضیافت اندیشه امسال ویژه نخبگان، فعالان فرهنگی و سیاسی است.

حاج‌ابراهیمی خاطرنشان کرد: این افراد از بین تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های صنفی، بسیج دانشجویی و هیئت‌های مذهبی انتخاب شده‌اند، البته اولویت نخست با اعضای هیئت مدیره و شورای مرکزی آن است.

وی عنوان کرد: هزینه دوره به هیچ عنوان از دانشجو اخذ نمی‌شود، زیرا شرکت‌کنندگان طرح ضیافت اندیشه فعالان فرهنگی هستند و مقوله فرهنگ پرهزینه و دیربازده است، به همین دلیل سرمایه‌گذاری روی این فعالیت‌ها، سبب ارتقای فکری و بهبود کیفیت فرهنگی مجموعه‌ها می‌شود.

مدیر اجرایی نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم یادآور شد: سرفصل‌هایی مانند جریان‌شناسی سیاسی، جریان‌شناسی فکری ایران معاصر، جریان‌شناسی فرهنگی و ضد فرهنگی، فرهنگ‌ها و ضد فرهنگ‌ها، جریان‌شناسی سلفی‌گری و جریان‌شناسی جنبش دانشجویی، مبانی تحلیل سیاسی از منظر مقام معظم رهبری در بخش غیر حضوری ارائه می‌شود.

وی مهارت‌های زندگی، آشنایی با شبکه‌های اجتماعی، آشنایی با جنگ نرم و مقابله با آن، آمریکاشناسی، آشنایی با اخلاق اسلامی، معاد و ادامه حیات در قرآن، دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی، سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها و جریان‌شناسی رسانه‌های بین‌المللی و انسان موفق را از مباحث مطرح شده در دوره غیرحضوری ذکر کرد.

حاج‌ابراهیمی خاطرنشان کرد: طرح ضیافت اندیشه دانشجویان تقویت توان علمی دانشجویان را به همراه دارد و افراد را به علوم روز مجهز می‎کند.

نظر شما