شناسهٔ خبر: 19696 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بالاخره نمایشگاه کتاب امسال کجا برگزار می‌شود؟

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از برگزاری نشست با تشکل‌های نشر برای مشخص شدن مکان نمایشگاه کتاب خبرداد و گفت: موارد و مشکلات هر دو محل یعنی مصلای امام خمینی و مکان دائمی نمایشگاه‌ها به دقت بررسی شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ امیر مسعود شهرام نیا مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران درباره نشست عصر امروز با تشکل‌های نشر جهت بررسی دو مکان مصلای امام خمینی و مکان دائمی نمایشگاه‌ها گفت: نشست خوبی با نمایندگان تشکل‌های نشر برگزار شد و مسایل این دو مکان بررسی شد.

وی افزود: به این دلیل که این موضوع کارشناسی است به زودی نمی‌توان پاسخ داد. بین این دو گزینه مواردی وجود دارد که از سوی تشکل‌ها مطرح شد در بحث مصلا مشکلاتی پیرامون مدیریت، ترافیک و برگزاری حجم بالایی از غرفه‌ها در زیر چادر‌ها مطرح است و در باره مکان دائمی نمایشگاه‌ها هم مباحثی مطرح شد که از آن جمله می‌توان به متراژ اشاره کرد که البته عنوان شد این مشکل حل شدنی است.

شهرام نیا ضمن تاکید براین مهم که ضمن مذاکره با شورای شهر و دیگر مسئولان می‌توان مشکل متراژ را حل کرد ابراز داشت: در شرایط کنونی گزینه اصلی و اول ما مکان دائمی است. اما چالش‌هایی چون موضوع ترافیک و ... وجود دارد ضمن اینکه سه مسئله را فرا رو داریم، نخست تلاقی زمان برگزاری نمایشگاه کتاب با نمایشگاه نفت است، که در صورت برگزاری باید 8 روز نمایشگاه کتاب را به تاخیر اندازیم، مسئله دوم متراژ است که اعلام شد شاید جوابگو نباشد اما آمار و ارقام نشان داد احتمالا مشکلی نخواهیم داشت و در نهایت موضوع سوم ترافیک و مشکلات مسیر است که تمام اینها قرار شد بررسی شود.

وی در پایان از برگزاری نشستی با وزیر ارشاد و مسئولان جهت مشورت برای به نتیجه رسیدن خبرداد و گفت: نشست آتی در این راستا احتمالا ظرف هفته آینده برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، ساعاتی پیش با حضور نمایندگان تشکل‌های نشر جلسه‌ای برای احضای مشکلات دو مکان احتمالی نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد، که در آن موارد هردو محل به دقت بررسی شد اما تصمیم‌گیری در این نشست حاصل نشد و تنها قرار شد در نشست آتی موارد پس از کارشناسی دقیق تشریح شود.

نظر شما