شناسهٔ خبر: 19706 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رامهرمزی به سراغ خاطرات یکی از نخستین امدادگران دفاع مقدس رفت

معصومه رامهرمزی از تألیف کتاب خاطرات «علی اکرش»‌ رئیس ستاد امداد و درمان ماهشهر که از نخستین ستادهای امدادی جنگ بود،‌ خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ معصومه رامهرمزی، نویسنده از تألیف خاطرات علی اکرش، رئیس ستاد امداد و درمان ماهشهر در دوران دفاع مقدس خبر داد و گفت:‌ در این کتاب تلاش کرده‌ام بحث امداد و امدادگری در جبهه‌ها را روایت کنم. علی اکرش رئیس ستاد امداد و درمان ماهشهر که عقبه آبادان و خرمشهر بود، است. در واقع این ستاد جزو اولین ستادهای امداد و درمان بود که برای جنگ شکل گرفت و نقش جدی در درمان و امداد ۳ سال نخست جنگ را بر عهده داشت.

وی ادامه داد:‌ اکنون بخش عظیمی از گفت‌وگو‌ها انجام شده و مصاحبه‌های تکمیلی در دست انجام است. البته هنوز خلأها و شکاف‌هایی وجود دارد که باید به موازات انجام مصاحبه‌های تکمیلی برای پر کردن این شکاف‌ها،‌ محتوای حاصله را در اختیار  افراد مطلع از موضوع قرار داده تا کار را مطالعه کنند‌ و این بخش‌ها نیز تکمیل شود. لازم به توضیح است علی اکرش رئیس ستاد امداد و درمان فردی غیر از عزیز اکرش راوی کتاب هوبره است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه امداد و پزشکی دوران دفاع مقدس تاکنون آثار محدودی انجام شده و این حوزه همچنان ظرفیت تولید آثار مستند و جامع را دارد گفت: باید نویسندگان وارد این حوزه شده و از این ظرفیت بهره ببرند.

رامهرمزی در پایان با اشاره به دشواری‌های نگارش متون خاطرات گفت:‌ فعالیت در حوزه خاطرات وقت‌گیر است. همه تلاش من این است که کار با کمترین آسیب مواجه باشد،. به لحاظ تحریف مکانی، زمانی، جعل، خطا و اشتباه اثر به صورت کامل مورد بررسی قرار می‌گیرد تا درصد خطا بسیار کاهش پیدا کند.

نظر شما