شناسهٔ خبر: 19761 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

قصه‎های شیرین ایرانی به 30 جلد می‎رسد

حسین فتاحی سرپرست نویسندگان مجموعه كتاب های «قصه‌های شیرین ایرانی» از آماده به چاپ بودن 17 جلد دیگر از مجموعه 30 جلدی قصه‌های شیرین ایرانی خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، حسین فتاحی نویسنده و مدرس داستان نویسی با بیان این كه مجموعه قصه‌های شیرین ایرانی در دو مرحله به نگارش در آمده است، اظهار كرد: سری اول مجموعه در ۱۰ جلد آماده شد و ۹ جلد آن تاكنون از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است. سری دوم نیز در ۲۰ جلد به نویسندگان مطرح ادبیات كودك و نوجوان سفارش داده شد كه تاكنون ۱۷ جلد آن آماده چاپ است.

وی ادامه داد: این ۱۷ جلد در حال حاضر در مرحله تصویرسازی و ویرایش نهایی است و به زودی از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ می رسد.

فتاحی با تاكید بر این كه سری سوم كتاب‌های قصه‌های شیرین ایرانی پس از بررسی بر روی متون كهن فارسی به نویسندگان سفارش داده می‌شود، خاطرنشان كرد: متونی كه به نویسندگان برای بازنویسی سفارش داده می شود متون شناخته شده ادبیات كهن فارسی همچون مثنوی، گلستان، كلیله و دمنه، قابوس نامه و ... هستند.

این نویسنده گفت: سعی می‌شود متن قصه‌ها و حكایت‌هایی كه برای بازنویسی به نویسندگان سپرده می‌شود ویژگی عام بودن را دارا باشد و هم كودكان و هم بزرگ ترها بتوانند از آن استفاده كنند. همچنین نویسندگانی كه آثار را به آن ها سفارش می دهیم، افرادی هستند كه سابقه خوبی در عرصه ادبیات كودك و نوجوان دارند و نثرشان قابل قبول است.

نظر شما