شناسهٔ خبر: 19765 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمایشگاه بین‌المللی کتاب زیمبابوه

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب زیمبابوه / ZIBF 2014 از امروز به مدت 4 روز درب‌های خود را به روی علاقه‌مندان در حراره گشوده شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ این نمایشگاه در «باغ حراره»،محل برگزاری نمایشگاه در پایتخت زیمبابوه از ۳ جولای الی دوم آگوست با شعار «زبان‌های بومی، ادبیات،هنر و سیستم‌های دانش افریقایی» از ساعت ۱۰ الی ۱۷ هرروز به روی عموم بازخواهد بود.

«موسی امورا زیمونیا» مسئول برگزاری نمایشگاهی که امسال وارد سی و یکمین سال خود شد گفت روز تجارت، ادبیات جوانان، کارگاه‌های نویسندگی، شب‌های ادبی، خواندن برای کودکان و سایر فعالیت‌های ادبی برای سنین مختلف ازجمله رخدادهای ادبی است که تا پایان روز دوم جولای ادامه خواهد یافت.

این مقام مسئول ضمن اعلام مشکلات ناشی از کمبود بودجه برای برگزاری نمایشگاه در مراسم افتتاحیه گفت: «آلبرت نیاتی» شاعر معروف زیمبابوه ای و دو شاعر اهل مالاوی «دانیل توم» و «تاوونگا نخونجرا» درباره توسعه زبان‌های بومی در شعر صحبت می‌کنند.

پروفسور «هربرت چیمهوندا» که اولین فرهنگ لغت شونا/ shone را منتشر کرده نیز درباره تأثیر فناوری بر توسعه زبان‌های بومی افریقایی بحث کرد.

گفتنی است از دو روز پیش یعنی ۲۸ و ۲۹ جولای مباحث ادبی درباره ادبیات افریقایی در سمینارهای مختلف در هتل پلازا برگزارشده و کارگاه آموزشی چگونه نوشتن برای جوانان نیز باهدف توسعه ادبیات زبان مادری امروز چهارشنبه برگزار شد.

نمایشگاه ZIBF در سال ۱۹۸۳ باهدف معرفی کتاب در زبان‌های مختلف و تبادل ادبیات در سطح بین‌المللی میان فرهنگ‌های مختلف راه‌اندازی شد. البته به دلیل تحریم‌های زیمبابوه این نمایشگاه در سال‌های اخیر کمتر رنگ و بوی بین‌المللی دارد.

نظر شما