شناسهٔ خبر: 19819 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

باشگاه قصه‌گویان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه‌اندازی می‌شود

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ره‌اندازی باشگاه قصه‌گویان این کانون خبر داد و افزود: ما اساسنامه‌ باشگاه قصه‌گویان کانون را تدوین کرده‌ایم؛ حالا نوبت دستگاه‌‌های نظارتی است که اساسنامه را تصویب کنند و با اعطای کد رسمی، باشگاه قصه‌گویان را به رسمیت بشناسند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ محسن فضلی، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ره‌اندازی باشگاه قصه‌گویان کانون خبر داد و افزود: احساس نیاز به وجود تشکیلاتی با عنوان باشگاه قصه‌گویان کانون در مسیر جشنواره‌های قصه‌گویی شکل گرفت و تقویت شد تا مجموعه قصه‌گویانی که دارای توانایی‌های ویژه در قصه گفتن هستند در این مرکز ساماندهی شوند و بتوانند خدمات قصه‌گویی خود را به بیرون از کانون منتقلب کنند.

به گفته او شکل‌گیری باشگاه قصه‌گویان کانون، موجب ترویج قصه‌گویی در جامعه می‌شود. به همین‌خاطر، اساسنامه باشگاه قصه‌گویی نوشته و افراد مشخص شده‌اند. در حال حاضر، مراحل استعلام را پشت سر می‌گذاریم و امیدواریم دستگاه‌های نظارتی هرچه زودتر نتیجه استعلام را اعلام کنند و ما کار خود را آغاز کنیم.

فضلی در پاسخ به این‌که طرح باشگاه قصه‌گویی به سال 87 و زمان مدیریت مجسن چینی‌فروشان برمی‌گردد گفت: می‌پذیرم که اجرایی شدن طرح به تعویق افتاد اما اجرای همه آن برعهده ما نیست. آنچه  به کانون برمی‌گردد این‌ است که به بخشی از نیاز جامعه به قصه‌گویی پاسخ دهد. ما اساسنامه‌ باشگاه قصه‌گویان کانون را متناسب با شرایط و  برنامه‌های مورد انتظار خود تدوین کرده‌ایم؛ حالا نوبت دستگاه‌‌های نظارتی است که اساسنامه را تصویب کنند و با اعطای کد رسمی، باشگاه قصه‌گویان را به رسمیت بشناسند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ایران را سرزمین قصه‌ها و افسانه‌ها دانست و افزود: سنت قصه‌گویی در خانواده‌های ما وجود دارد، اگرچه در این سال‌ها به خاطر گسترش وسایل ارتباط جمعی این سنت دیرینه تا حدی کمرنگ شده و کانون می‌کوشد تا با برگزاری جشنواره‌های قصه گویی به احیای این میراث ارزشمند بپردازد، جشنواره‌ای که دیگر، تنها به مربیان کانون اختصاص ندارد؛ به جز جشنواره‌های قصه‌گویی، باشگاه قصه‌گویان بر ان است تا مانع فراموش شدن این سنت شود و قصه‌گویی را ترویج دهد.

نظر شما