شناسهٔ خبر: 19875 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ترور رهبران حزب‌ا.. موضوع سریال جدید سعید ابوطالب

ابوطالب، کارگردان سینما و تلویزیون از پایان نگارش فیلمنامه سریال ۲۶ قسمتی جدید خود با عنوان «بیروت، شمال شرق» تا آخر سال ۹۳ خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ سعید ابوطالب، کارگردان سینما و تلویزیون از پایان نگارش فیلمنامه سریال 26 قسمتی جدید خود با عنوان «بیروت، شمال شرق» تا آخر سال 93 خبر داد و گفت: این سریال درباره‌ی توطئه دستگاههای امنیتی برای ترور رهبران حزب الله لبنان است.

ابوطالب دربارهی داستان این اثر گفت: «بیروت، شمال شرق» یک سریال جاسوسی پلیسی است که درباره‌‌ی توطئه‌ی اسرائیل و آمریکا برای ترور رهبران حزب الله لبنان است. گستره‌ی زمانی این فیلم از حمله اسرائیل به لبنان در سال 1982 آغاز و تا مسلمان‌کشی تکفیری‌ها در چند ماه اخیر ادامه دارد. همچنین در این سریال به مسائل روز منطقه و جهان اسلام از جمله مسئله تکفیر به شکلی کلی می‌پردازیم.

وی افزود:‌ در این فیلم بازیگران ایرانی و عرب ایفای نقش می‌کنند. قسمت اعظم فیلمبرداری این سریال در لبنان انجام می‌شود.

ابوطالب با اشاره به اینکه تاکنون فیلم جاسوسی قوی در این حوزه نداشتیم، گفت: تمام وقایعی که در این مجموعه نمایش داده می‌شوند مستند و واقعی هستند. از کنار هم قرار دادن این وقایع مستند یک فیلم جاسوسی پلیسی ساخته می‌شود. یکی از مهمترین قسمت‌ها در این فیلم، نمایش رقابت و همکاری دستگاه‌های جاسوسی از 5 کشور جهان برای رسیدن به هدفی مشترک یعنی ترور رهبران حزب الله است.

این کارگردان درباره‌ی روند ساخت این فیلم داستانی گفت: اکنون یک گروه نویسنده به سرپرستی من مشغول نگارش فیلم‌نامه هستیم که به همین جهت چندین سفر به لبنان داشتیم  . به دلیل جاسوسی بودن فیلم، کار نگارش فیلم نامه مدت زیادی طول می‌کشد و تا آخر سال 93 ادامه دارد . پرداختن به جنبه تاریخی و پلیسی اثر از نکات پر اهمیت فیلم است. تهیه کننده این فیلم معاونت صدا و سیما است. این سریال از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

نظر شما