شناسهٔ خبر: 19917 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هنوز تغییری در دبیری جوایز دولتی کتاب ایجاد نشده است

به رغم اعلام «مصوبات نهایی» کارگروه بازنگری در جوایز حوزه کتاب، دبیر این جوایز می‌گوید که جلسات این کارگروه همچنان ادامه دارد. نجفقلی حبیبی همچنین از ادامه فعالیت خود با همین عنوان (دبیر جوایز حوزه کتاب) خبر داد و گفت: هنوز تغییری در وضعیت دبیری این جوایز به وجود نیامده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ نجفقلی حبیبی دبیر جوایز دولتی حوزه کتاب از جمله کتاب سال، کتاب فصل و نیز جوایز جلال آل‌احمد و پروین اعتصامی، درباره احتمال ایجاد تغییرات در دبیری این قبیل جوایز در پی تصمیمات اخیر کارگروه بازنگری در این جوایز، گفت: من همچنان دبیر این جوایز هستم اما هنوز تکلیف نتایج بررسی‌های کارگروه مشخص نشده و بنابراین هیچ چیزی که از قبل بوده، تغییر نکرده است.

وی در پاسخ به این نکته که ولی چند روز پیش یک نشست خبری برای اعلام نتایج جلسات کارگروه یادشده برگزار شد، افزود: جلسات کارگروه بازنگری در جوایز حوزه کتاب همچنان ادامه دارد و بررسی‌ها هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است. در واقع این کارگروه یک کارگروه کلی بوده و باید وارد جزئیات شویم و آنجا بررسی‌های ریزتر صورت گیرد.

حبیبی درباره انتصاب محمدرضا ساکت به عنوان دبیر جشنواره نقد کتاب هم گفت: من از این تغییر اطلاعی ندارم ولی از آنجا که بنده از اول هم این مسئولیت (دبیر جشنواره نقد کتاب) را بر عهده نداشته‌ام و جزو کارهای زیرمجموعه ما نبوده است، لذا نظری درباره این تغییر ندارم.

دبیر جوایز دولتی حوزه کتاب با بیان اینکه مشخص نیست که کارگروه یادشده باید چند جلسه دیگر برگزار کند که جوایز مذکور به سرانجام مشخصی برسند، از اظهار نظر درباره کم و کیف این جلسات امتناع کرد.

به گزارش مهر، شنبه هفته گذشته محمدرضا وصفی دبیر کارگروه بازنگری جوایز فرهنگی حوزه کتاب در نشستی خبری، مصوبات جلسه نهایی آن را اعلام کرد که بر این اساس، جایزه کتاب فصل حذف، جوایز جلال آل‌احمد و پروین اعتصامی به بنیاد شعر و ادبیات داستانی واگذار و جایزه گام اول هم به عنوان بخش جوان جایزه کتاب سال در این جایزه (کتاب سال) ادغام شده است.

نظر شما