شناسهٔ خبر: 19921 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشنواره سفرنگاری ناصر خسرو از نصرالله کسرائیان تقدیر می‌کند

سومین جشنواره سفرنگاری ناصرخسرو، 12 مردادماه در کتابخانه و موزه ملک، کار خود را آغاز می‌کند و با تقدیر از نصرالله کسرائیان، عکاس به خط پایان می‌رسد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ رضا دبیری‌نژاد، دبیر سومین جشنواره سفرنگاری ناصرخسرو با اعلام این خبر گفت: در نخستین روز از این جشنواره که ساعت ۱۵ روز یك‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ خورشیدی، کار خود را آغاز می‌کند،  دكتر گودرز رشتياني درباره «سفرنامه ابي‌دلف به سرزمين‌هاي شمالي» و دكتر محسن جعفري مذهب درباره «سفرنامه ناصرخسرو» سخنرانی می‌کنند. .

همچنین سومین جشنواره ناصرخسرو سپس از روز سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ خورشید  با گشایش نمایشگاه عکس‌های منتخب سومین جشنواره، کار خود را در موزه هنرهای دینی امام علی علیه‌السلام ادامه می‌دهد و سرانجام، جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ خورشیدی با تقدیر از نصرالله کسرائیان، عکاس مجموعه«عشایر ایران» و «تخت جمشید» با همکاری مهرداد بهار  پایان خواهد یافت.

دبیری‌نژاد به این‌که سفرنگاری، خاطرات سفر را هم شامل می‌شود اشاره و بیان کرد: سفر، به نوعی، تجربه کردن مکان‌های متفاوت در زمان‌های مختلف است. روزگاری، سفرکردن، کار بسیار دشوار و زمان‌بری بود. مسافران با اسب و شتر و قاطر سفر می‌کردند و دیده‌ها و تجربیات خود را به شکل مکتوب درمی‌آوردند؛«سفرنامه ناصرخسرو»، برجسته‌ترین نمونه در این زمینه است. اما امروز سفر کردن، آسوده شده و مستندنگاری تنها به نوشتن تجربیات سفر محدود نمی‌شود.

دبیر سومین جشنواره سفرنگاری ناصرخسرو، سفرنگاری را راهی برای بالابردن سطح درک و دانش گردشگران و رونق گردشگری فرهنگی دانست و افزود: همگانی شدن سفرنگاری، اتفاق خوشایندی است چون با این روش می‌توانیم داده‌های مختلفی که در مناطق گوناگون وجود دارد را گردآوری کنیم؛ جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و فرهنگی را به یکدیگر بشناسانیم و سطح آگاهی عمومی را بالا ببریم و بکوشیم تا سفر تنها جنبه تفریحی نداشته باشد و وسیله‌ای باشد برای افزایش درک و آگاهی ما. این‌گونه است که به شکل‌گیری و رونق گردشگری فرهنگی کمک می‌کنیم.

سومین جشنواره سفرنگاری ناصرخسرو از ۱۲ مردادماه کار خود را آغز می‌کند و ۱۷ مرداد، ساعت ۱۸:۳۰ با بزرگداشت نصرالله کسرائیان در سالن اجتماعات موزه هنرهای دینی امام علی(ع) به خط پایان می‌رسد.

نظر شما