شناسهٔ خبر: 19929 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فیلمنامه «ساعت صفر» متحول شد

کارگردان سریال تازه شبکه نمایش خانگی توضیحاتی درباره تغییر سه نویسنده در «ساعت صفر» ارائه کرد و از حضور یک بازیگر آمریکایی در پروژه گفت که عاشق ایران شده و چندان علاقه‌ای به بازگشت به کشورش ندارد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ محمد آهنگرانی کارگردان «ساعت صفر» درباره ریسک‌های ساخت سریال در شبکه نمایش خانگی اظهار کرد: از ابتدا که برای این کار با تهیه‌کننده توافق می‌کردیم این حس را نداشتم که سریال متوقف خواهد شد یا ورشکست می‌شود. به نظرم برخی از این مشکلات به خاطر طمع است. من چنین دغدغه‌ای دارم اما فکر نمی‌کنم ما دچارش شویم.

وی درباره حواشی تغییر چند نویسنده در این پروژه گفت: ما نزدیک به ۶ ماه است گرفتار این قصه هستیم و تا به حال ۳ فیلمنامه‌نویس عوض شده چون احساس می‌کردیم قصه ظرفیت کاری که مردم برایش پول بدهند، ندارد و ارزش هنری هم ندارد.

نویسنده جدید فیلمنامه را متحول کرد

این کارگردان با اشاره به ورود پیمان عباسی به عنوان نویسنده از یک ماه قبل به پروژه، تصریح کرد: خوشبختانه او آنقدر درایت و هوش داشت که قصه را به همان سمتی که ما می‌خواستیم برد و جذابیت‌ و گره‌های داستانی خوبی وارد قصه کرد.

آهنگرانی درباره حساسیت‌های قصه سریال که درباره ورود یک دختر آمریکایی ایرانی به کشور است، توضیح داد: هیچ سیاه‌نمایی در قصه ما وجود ندارد و حضور یک بازیگر آمریکایی در پروژه می‌تواند به تبلیغ سینما و فرهنگ کشور ما کمک کند. او با ذهنیت متفاوتی وارد ایران شد و حالا نظرش عوض شده است.

عشق بازیگر آمریکایی به ایران

وی تأکید کرد: او دیگر عاشق ایران است. ما حتی برای او بلیت تهیه کردیم تا به خانه برود اما او دوست ندارد کشور ما را ترک کند.

کارگردان «ساعت صفر» درباره نحوه یافتن این بازیگر و سوابق او افزود: شهاب چگینی سرمایه‌گذار این سریال از قبل با خانواده  الیزابت پیج (Elizabeth Paige) آشنایی داشت و این دختر با فضای فیلمسازی آشنا است و در یک فیلم بازی کرده و فیلم کوتاهی هم ساخته است. تست گریم او جواب داد و حالا جزو نقش‌های اصلی ما است.

خداراشکر قرار نیست بازیگرمان ادا دربیاورد

آهنگرانی در پاسخ به اینکه آیا این بازیگر قرار است به فارسی هم حرف بزند یا خیر، ادامه داد: بله فارسی هم حرف می‌زدند. خوشبختانه دیگر نیازی نداریم که او بازی کند و ادا دربیاورد. او خودش است. حرف زدنی که او تا به حال یاد گرفته دقیقا آن چیزی است که ما می‌خواهیم و قرار است در نوع لحن و بیان ادا دربیاورد. آنچه او در ایران با آن روبرو شده، متفاوت با ذهنیتش بوده است. اصفهان و شیراز را هم دیده و با مهمان‌نوازی ایرانی‌ها روبرو شده است.

وی تصریح کرد: من سال ۷۸ برنامه ریز یک گروه آلمانی بودم که در ایران فیلم می‌ساختند. آنها فکر می‌کردند اینجا همه را شلاق می‌زنند و به چشم مردها نباید نگاه کرد و مردم سوار الاغ می‌شوند و نمی‌دانند ماشین چیست! ذهنیت‌های عجیبی داشتند اما بعد از ۱۰ روز که در تهران بودند و ۱۵ روزی که در کردستان ضبط داشتیم هیچ کدام دوست نداشتند از کشورمان بروند. همه آنها در فرودگاه از ایرانی‌ها به خاطر ذهنیت منفی‌شان عذرخواهی کردند.

تضاد ایران با آنچه برای افراد تفهیم می‌شود

کارگردان «ساعت صفر» با بیان اینکه آنچه برای امثال خانم «پیچ» تفهیم شده با واقعیت متضاد است، یادآور شد: مردم ایران دارند به راحتی در کنار هم زندگی می‌کنند. مسائل اقتصادی و مشکلات اجتماعی وجود دارد اما مردم راحت زندگی می‌کنند. نمی‌خواهم بگویم همه چیز خوب است، اما نسبت به ذهنیتی که برای غیرایرانی‌ها ساخته‌اند اینجا بهشت است.

وی که در حاشیه مراسم افتتاحیه سریال با مهر گفتگو می‌کرد، در پایان گفت: تا اینجا همه چیز خوب پیش رفته و امیدوارم به همین روال هم جلو برویم و قسمت‌ها سر وقت توزیع شوند. من معتقدم شرایط باید تابع فیلمساز باشد اما در ایران برعکس است. اینجا گروه‌های فیلمسازی باید تابع شرایطی باشند که از بیرون تحمیل می‌شود و باید دید شرایط چطور پیش می‌رود.

نظر شما