شناسهٔ خبر: 19945 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چرا نسخه جدید «گاو» اکران نمی‌شود؟

مدیر موسسه تصویر شهر با مثبت ارزیابی کردن نمایش فیلم‌های خاطره‌انگیز و قدیمی در ماه مبارک رمضان گفت: در این طرح فقط برخی فیلم‌های داریوش مهرجویی و ناصر تقوایی را توانستیم اکران کنیم، در حالی که قرار بود فیلم‌های علی حاتمی هم نمایش داده شود‌ اما این اتفاق نیفتاد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ سیدهادی منبتی در این‌باره گفت: به دلیل آنکه تهیه کننده فیلم‌های علی حاتمی در خارج از کشور بود، نتوانستیم نسخه‌ای از فیلم‌ها را تهیه کنیم تا نمایش داده شوند.

وی افزود: با این حال برای دیگر فیلم‌های اکران شده در تمام سانس‌ها، استقبال خوب بود و بیش از دو سوم ظرفیت سالن ویژه پردیس ملت تکمیل شد و حتی در سانس‌های آخر هم صندلی اضافه گذاشته می‌شد.

منبتی اظهار کرد: یک نکته مهم درباره این طرح برنامه‌ریزی ما برای نمایش فیلم «گاو» به کارگردانی داریوش مهرجویی بود که اخیرا نسخه دیجیتال آن هم آماده شده است اما با وجود استقبال و انتظاری که برخی از مردم برای دیدن این فیلم داشتند، نتوانستیم آن را اکران کنیم که از این بابت گله‌مند هستیم.

مدیر موسسه «تصویرشهر» توضیح داد: با وجود پیگیری‌هایی که برای نمایش این فیلم انجام داده بودیم مدیر فیلمخانه ملی از ارائه فیلم به دلایل واهی خودداری کرد و این طور عنوان شد که می‌خواهند فیلم را در فرصتی مناسب اکران کنند چون در زمانی که ما در نظر گرفته بودیم، فرصت برای نمایش این فیلم می‌سوخت.

او با بیان اینکه این توجیهات را قبول ندارد،‌ گفت: به این ترتیب با وجود آمادگی‌های لازم و علاقه تماشاگران و نیز دریافت مجوز پخش، نتوانستیم فیلم «گاو» را اکران کنیم.

منبتی درباره ادامه این طرح بیان کرد: قصد داریم آن را ادامه دهیم. البته وزارت ارشاد این کار را در یکی از طرح‌های خود تحت عنوان سینمای «هنر و تجربه» گنجانده است. به این ترتیب که علاوه بر نمایش فیلم‌های واجد شرایط در این گروه، برخی فیلم‌های قدیمی و خاطره انگیز نیز نمایش داده خواهند شد که از این طریق امکان اکران این فیلم‌ها در سطح ملی فراهم خواهد شد.

در آخرین روزهای ماه رمضان لادن طاهری‌،مدیر فیلمخانه ملی ایران،‌ درباره اکران «گاو» در این ماه اظهار کرد: فعلا این فیلم قرار نیست نمایش داده شود، چون پیگیری‌ها برای نمایش «گاو»با تاخیر انجام شد و خوب بود با برنامه‌ریزی بهتری برای اکران این فیلم اقدام می‌شد.

او گفت: اکران این فیلم در صورت موافقت، به هفته آخر ماه رمضان منتهی می‌شد که با توجه به آماده شدن نسخه مرمت شده این فیلم، فرصت کمی برای نمایش «گاو» در اختیار داشتیم، به همین دلیل خواستیم نمایش این فیلم به زمان بهتری موکول شود.

طاهری هم‌چنین خبر داد که فیلم «گاو» به همراه چند فیلم قدیمی دیگر در آینده‌ای نه چندان دور، پس از پایان ماه رمضان نمایش داده می‌شوند.

وی اضافه کرد: منتظریم زمان لازم برای اصلاح و مرمت مجموعه فیلم‌هایی که ارزیابی می‌شوند،‌ مشخص شود تا براساس آن،زمانبندی برای نمایش فیلم‌ها تعیین و بعد اسامی آن‌ها اعلام شود.

نظر شما