شناسهٔ خبر: 19953 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات همکاری دانشگاه های ایران با فرانسه اعلام شد

قائم مقام وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل از جزییات همکاری علمی ایران با دانشگاه های فرانسه با عنوان طرح جندی شاپور خبر داد و گفت: این پروژه در سال جاری گسترش می یابد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ حسین سالار آملی درباره طرح جندی شاپور گفت: مرکز مطالعات همکاری های علمی بین المللی طی سال های گذشته تفاهم نامه ای با فرانسه امضا کرده که براساس آن در صورت همکاری میان دانشگاه ها و استادان ما با دانشگاه ها و استادان فرانسوی، بخشی از هزینه های این همکاری توسط ما و بخشی دیگر توسط سفارت فرانسه تامین می شود.

وی از گسترش پروژه جندی شاپور در سال جاری خبر داد و گفت: براساس این تفاهم نامه، تاکنون 30 طرح با محوریت های مختلف از جمله مهندسی، علوم انسانی، فرهنگی و سایر زمینه ها دریافت شده که می تواند با همکاری دانشگاه های داخل و فرانسوی عملیاتی شوند و امیدواریم تا پایان سال میزان این همکاری ها جهش بیشتری یابد.

سالار آملی گفت: روش های نوین پردازش سیگنال در شناسایی صرع در مغز و حائل های فرهنگی را دو نمونه از این طرح برشمرد که با همکاری اساتید و دانشگاه های ایران و فرانسه در حال انجام است.

وی درادامه افزود: دانشگاه های صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس، صنعتی شریف و برخی دیگر از دانشگاه های مطرح کشور هم اکنون در حال همکاری با دانشگاه های فرانسه هستند.

نظر شما