شناسهٔ خبر: 19957 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شابک تا نیمه مرداد رایگان است

طی روزهای گذشته اعلام شد دریافت شماره استاندارد بین‌المللی کتاب با عنوان شابک که از سال 1372 تاکنون برای ناشران رایگان بوده، از 15 مرداد 93 پولی خواهد شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ طی روزهای گذشته اعلام شد دریافت شماره استاندارد بین‌المللی کتاب با عنوان شابک که از سال 1372 تاکنون برای ناشران رایگان بوده، از 15 مرداد 93 پولی خواهد شد.

شابک به ناشران در حال حاضر رایگان واگذار می‌شود، اما بزودی این خدمات از سوی موسسه خانه کتاب که متولی ارائه شابک است از حالت رایگان خارج و در برابر واگذاری اسن شناسه از ناشران وجهی دریافت خواهد شد.

بر اساس این گزارش، هنوز مبلغ قطعی و نهایی ارائه شابک اعلام نشده، اما احتمالا حدود 35000 تومان دریافت خواهد شد، ظاهرا ابتدا قرار بر این بوده که دریافت این میزان به شکل سیال باشد اما نحوه دریافت و میزان قطعی مبلغ بزودی اعلام می‌شود ضمن اینکه برخی اخذ آن را غیر قانونی داشنته و منوط به مصوبه‌مجلس عنوان داشته‌اند.

دریافت وجه در برابر ارائه شابک طی روزهای گذشته واکنش‌های بسیاری را در پی داشته و نادر قدیانی رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان هم نامه‌ای به علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا نوشته است.

برچسب‌ها:

نظر شما