شناسهٔ خبر: 19988 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تالیف 2 کتاب جدید برای دانشجویان ادبیات فارسی

محمدکاظم کهدویی از تالیف 2 کتاب جدید برای دانشجویان رشته ادبیات فارسی خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ محمدکاظم کهدویی نویسنده و محقق در این باره گفت:‌ یکی از آثارم که در مرحله پیش از چاپ قرار دارد، «ادبیات تعلیمی» است. این کتاب در واقع کتاب درسی دانشجویان ادبیات خواهد شد و سطح مطالب آن برای دانشجویان دوره کارشناسی است.

وی افزود:‌ این اثر گردآوری و گلچینی از میراث ادبیات تعلیمی ماست. کارهای مربوط به این کتاب را پیش‌تر انجام داده بودم و این اثر در حال حاضر، در مرحله چاپ قرار دارد و قرار است تا پیش از اتمام تابستان منتشر و عرضه شود.

این محقق در ادامه گفت: کتاب دیگری که مطالبش را به عنوان منبع دانشگاهی و یک کتاب درسی در دست انجام داشتم، «عرفان و ادب پارسی» نام دارد که به نظرم جایگزین مناسبی برای کتاب و درس «فارسی عمومی» در دانشگاه‌هاست.

کهدویی افزود: ضروری است که دانشجوی ما هم با مبانی ادبیات تعلیمی آشنا باشد هم با اصول و مبانی عرفان اسلامی که خیلی از آثار ادب کلاسیک ما در این حوزه‌ است. کتاب «عرفان و ادب پارسی» را هم در دست آماده‌سازی دارم و می‌خواهم تا پیش از مهرماه و شروع سال تحصیلی دانشگاه‌ها، آن را منتشر کنم.

به گفته وی، درست‌نویسی، نگارش زبان فارسی، انواع نظم و نثر فارسی، مبانی عرفان اسلامی و تصوف و ... از مطالبی است که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده است و دانشجویان با استفاده از این کتاب‌ها، ابتدا با مبانی عرفان آشنا می‌‌شود و ادب پارسی را هم طبق روال و هدف چنین کتاب‌هایی می‌آموزد.

مولف کتاب «نگارش مطلوب» گفت: هر دو کتاب مورد نظر مراحل‌ آماده‌سازی را طی می‌کنند و طبق برنامه قرار است تا پیش از شروع سال تحصیلی دانشگاه‌ها منتشر شوند.

نظر شما