شناسهٔ خبر: 20004 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

صداگذاری «ما متهمیم» به پایان رسید

رهبر قنبری که این روزها آخرین مراحل ساخت فیلم «ما متهمیم» را پشت سر می‌گذارد در تلاش است این اثر را به دو جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان و فیلم فجر ارائه کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ رهبر قنبری کارگردان سینما درباره آخرین وضعیت پروژه سینمایی «ما متهمیم» گفت: در حال حاضر صداگذاری فیلم توسط امیرحسین قاسمی به پایان رسیده است و به زودی کار ساخت موسیقی این فیلم آغاز می‌شود. آهنگساز فیلم هنوز مشخص نشده اما طی چند روز آینده انتخاب خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که این فیلم برای حضور در سی و سومین  جشنواره فیلم فجر  آماده خواهد شد؟ بیان کرد: فیلم تا زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود و هدفمان این است که «ما متهمیم» در جشنواره فجر هم اکران شود اما قبل از آن نخستین اکران این فیلم در بیست و هشتمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان خواهد بود.

قنبری درباره سرنوشت فیلم «فصل بلوغ» نیز توضیح داد: خیلی دلم می خواهد این فیلم اکران شود. امتیاز این فیلم و تهیه کنندگی آن بر عهده بنیاد سینمایی فارابی است و آنها باید برای اکران این فیلم برنامه ریزی کنند. مناسبات اکران در سینمای ما از پیچدگی های خاصی برخوردار است و وقتی بهترین سینماهای کشور در انحصار گروه خاصی قرار می‌گیرد، نمی شود از اکران فیلم هایی که درون‌مایه هنری دارند و صاحب فکر و اندیشه هستند سخن گفت.

او درباره دیگر کارهایی که در دست دارد، یادآور شد: به تازگی کار ساخت تله‌فلیمی با عنوان «رسم رفاقت» را به پایان رساندم. این تله فیلم محصول شبکه دو سیما است که طی صحبت های انجام شده قرار است این فیلم هم در جشنواره کودک و نوجوان اکران شود و بعد از آن از شبکه دوم سیما پخش شود.

این کارگردان سینما در پایان درباره مضمون تله‌فیلم تازه اش گفت: «رسم رفاقت» داستان دو نوجوان تکواندو کار است که پدر یکی از آن ها دچار مشکل می‌شود و یکی از این ورزشکاران برای رفیق اش از خودگذشتگی می کند و همراه او می شود. دو بازیگر جوانی که برای این فیلم انتخاب کردم از نوجوانان تکواندوکار تهرانی بودند که به خوبی در نقش هایشان بازی کردند. 

«ما متهمیم» عنوان تازه ترین فیلم رهبر قنبری است که تهیه کنندگی این فیلم برعهده محسن علی اکبری است. پیش از این قرار بود حامد امرایی کارگردانی این فیلم را برعهده داشته باشد که او به دلیل تقارن این پروژه با یک مجموعه تلویزیونی از کارگردانی این فیلم انصراف داد و رهبر قنبری جایگزین او شد.

این فیلم سینمایی درباره قاری قرآنی به نام یاسین است که به علت ریاکاری پدرش در سوءاستفاده از موفقیت او به خانه پدربزرگ خود در شمال کشور پناه برده است. پدر یاسین برای بازگرداندن پسر راهی را می رود که در نهایت منجر به تجدید نظر در رفتارش می شود.

پریوش نظریه، حمید فرخ نژاد، یوسف مرادیان، رضا توکلی، جعفر کرمی، احمد مهیاری، مصطفی نظام اسلامی، حمید حسین زاده و اویس اردوباری از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند و بهرام بدخشانی و فریدون شیردل مدیران فیلمبرداری، مهرداد میرکیانی طراح گریم فیلم سینمایی «ما متهمیم» را به عهده داشته‌اند.

فیلم «فصل بلوغ» درون‌مایه کودک و نوجوان دارد و روایت سرگشتگی و دلبستگی‌های دو نوجوان که طی حوادثی به بلوغ اجتماعی می‌رسند. میرطاهر مظلومی، نسرین نکیسا، بهرام کمیجانی، مجید لیاقت و علی غلامی، هادی سعادتی در این فیلم نقش آفرینی می‌کنند. این فیلم رهبر قنبری هنوز رنگ اکران را ندیده است.

نظر شما