شناسهٔ خبر: 20017 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«قورباغه و قناری» فخیم‌زاده فردا کلید می‌خورد

مهدی فخیم‌زاده تازه‌ترین سریال خود با نام «قورباغه و قناری» را صبح فردا سه‌شنبه 14 مرداد کلید می‌زند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، عنوان قبلی سریال مهدی فخیم‌زاده کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون «فوق سری» بود و یک مجموعه طنز پلیسی است که عنوان قطعی آن «قورباغه و قناری» است؛ استعاره‌ای از ضرب‌المثل رنگ کردن قورباغه و جای قناری جا زدن.

عوامل مدتی است پیش‌تولید را آغاز کرده‌اند و طراحی دکور اصلی این سریال که محل استقرار ستاد فرماندهی است در بوستان ولایت انجام شده است. بخش اعظم تصویربرداری در تهران انجام می‌شود و سریال بخش‌های خارجی و جاده‌ای هم دارد که احتمالا خارج از شهر است.

این سریال فردا در لوکیشنی واقع در یوسف آباد کلید می‌خورد و سردار منتظرالمهدی معاون اجتماعی ناجا از ضبط نخستین سکانس‌های سریال بازدید می‌کند.

«قورباغه و قناری» دو نقش اصلی مرد دارد که مهدی فخیم‌زاده یکی از آنها را ایفا می‌کند. فیلمنامه سریال را حسین تراب‌نژاد نوشته و داستان آن درباره عملیات ویژه نیروی انتظامی است. عملیاتی فوق سری که فقط پنج نفر از آن اطلاع دارند. سرهنگ مقدم باید به جای ناصر پاپتی در میان قاچاقچیان نفوذ کند و ماموریت ویژه‌ای را به سرانجام برساند. این ماموریت هم برای پلیس و هم قاچاقچیان مواد مخدر ویژه است.

عوامل اصلی این سریال که با مشارکت معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در ۱۰ قسمت برای پخش از شبکه یک ساخته می‌شود، عبارتند از کارگردان: مهدی فخیم زاده، تهیه کننده: حبیب الله کاسه ساز، نویسنده فیلمنامه: حسین تراب نژاد، مدیر تولید و مجری طرح :محسن کاسه ساز، مدیر فیلمبرداری: فرشاد گل سفیدی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: حسین فلاح،  طراح صحنه و لباس: بابک پناهی، طراح گریم: مهدیه اعرابی، صدابردار: آرش برومند، مدیر تدارکات: مهدی کرمی، جانشین تولید: محمد رضا راستگو، کارشناس انتظامی: سرهنک عبدالله قاسمی و جلوه‌های ویژه‌یارانه‌ای: بهنام خاکسار.

در کارنامه فخیم زاده کارگردانی سریال‌هایی چون «خواب و بیدار»، «حس سوم» «بی‌صدا فریاد کن» و «ساختمان ۸۵» به چشم می‌خورد.

 

نظر شما