شناسهٔ خبر: 20039 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«گیلانه» بنی‌اعتماد به مادران فلسطینی تقدیم شد

رخشان بنی‌اعتماد نمایش «گیلانه» در هیروشیما را با اعلام یک دقیقه سکوت به یاد بیش از هزار قربانی بی‌گناه غزه به «نشان شرمساری بشریت به مادران فلسطینی» تقدیم کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ این کارگردان سینمای ایران که قرار بود در جشنواره صلح و دوستی ایرانیان در ژاپن (هیروشیما) حضور داشته باشد اما به دلیل سفر نتوانست برود، پیامی را پیش از نمایش فیلمش در هیروشیما منتشر کرد.

بنی‌اعتماد در متن پیام که در اختیار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،قرار داد،آورده است:

دوستان

سفر به سرزمین زیبا و با فرهنگ ژاپن همیشه برایم لذت بخش و سرشار از خاطرات فراموش نشدنی بوده و حضور در مراسم صلح هیروشیما باعث افتخارم که متاسفانه شانس حضور پیدا نکردم.

غم بار است که در قرن بیست و یکم و دراوج دستیابی بشر به تکنولوژی و دانش و فناوری‌های مدرن ، هر روز آتش خانمان سوز جنگ گوشه‌ای از دنیا را به نابودی می‌کشاند. در همین دوران ، کشتار بی‌رحمانه غزه مایه شرم بشریت است و بی‌شک تاریخ ، حیرت خود را از بی‌عملی جهان در مقابله با این قساوت غیر إنسانی ثبت خواهد کرد.

کشور من ایران، داغ جنگی هشت ساله را بر سینه دارد که بعداز بیشتر از دو دهه از پایان آن ، تاوانی سخت را پس می‌دهد.

دل‌های سوخته از حسرت شهدا ، رنج بی‌انتهای جانبازان ، میراث شوم آلودگی محیط زیست در نواحی مرزی نهفته در تومورهای مرگ بار سرطانی در مغز نوزادان بی‌گناه ، بخشی از این بهای سنگین است و دلاورجانبازان شیمیایی حاضر در این جلسه ، سند زنده دوران این جنگ تحمیلی.

«گیلانه» گرچه فیلمی درباره جنگ ، اما ستایشی در پیشگاه صلح است. این نمایش را به نشان شرمساری بشریت به مادران فلسطینی تقدیم می‌کنم و یک دقیقه سکوت به یاد بیش از هزار قربانی بی‌گناه غزه ...»

7 فیلم برتر سینمایی و مستند ایرانی با موضوعات دفاع مقدس، صلح و دوستی و با زیرنویس ژاپنی در ایام سالگرد بمباران اتمی هیروشیما در بهترین سالن نمایش این شهر(هاتکوزا) و همچنین شهر توکیو، در معرض دید شرکت‌کنندگان صلح طلب این مراسم از سراسر جهان قرار خواهد گرفت.

 

این جشنواره به همت و دعوت خودجوش خانم تسویا از صلح‌طلبان ژاپنی فعال در امر مداوای جانبازان ایران و با نمایش فیلم‌های «اتوبوس شب»، «شیار 143»، «گیلانه»، «تنهای تنهای تنها»، «خاطراتی برای تمام فصول»، «فرش باد» و «پاداش سکوت» همراه با نقد و بررسی تماشاچیان و با حضور سینماگرانی چون کیومرث پوراحمد ، نرگس آبیار ، کمال تبریزی ، احسان عبدی‌پور ، مرتضی رزاق کریمی ، بیژن نوباوه ، محسن مومنی ( ریاست حوزه هنری) ،عادل معمارنیا و حبیب احمدزاده و به دبیری پرویز پرستویی به مدت هفت روز از تاریخ 13 تا 16 مرداد در هیروشیما و ازتاریخ 17 تا 19 مرداد با همکاری سفارت ایران، در شهر توکیو برپاست.

نظر شما