شناسهٔ خبر: 20043 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزیر علوم به یونسکو برای توقف حمله رژیم صهیونیستی به غزه پیام داد

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در پیام‌های جداگانه‌ای به خانم ایرینا بوکووا، مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(یونسکو)، وزرای آموزش عالی و تحقیقات علمی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و وزرای علوم کشورهای عضو جنبش عدم تعهد ، مراتب همدردی خود را با مردم غزه اعلام کرد و ضمن محکوم کردن حملات ظالمانه این رژیم نژاد پرست، خواستار ترویج و تقویت فضای ضد جنگ و خشونت از سوی شبکه دانشگاهیان و فرهیختگان جهان اسلام و استفاده از همه ظرفیت‌های معنوی و مادی برای محکومیت و متوقف کردن این روند و جلوگیری از تکرار آن در آینده شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ مشروح پیام فرجی دانا عبارتست از:

سرکار خانم ایرینا بوکوا

مدیرکل محترم سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (UNESCO)

باسلام و احترام،

بشریت روزهای هولناک و خونینی را سپری می کند. هر روز از روزنه دنیای ارتباطات، اخبار فجایع دردناک علیه مردم بی دفاع به ویژه کودکان و زنان در نواز غزه دیده و شنیده می شود.

تردید ندارم که صحنه‌های زجر آور فروریختن مناطق مسکونی، مدرسه‌ها و مراکز آموزشی بر سر کودکان خردسال غزه و تخریب بیمارستان‌ها بر سر مجروحان و افراد آسیب پذیرغیر نظامی روان و جان شما را هم از حیث شخصیت حقوقی و مسئولیت مهمی که برعهده دارید و نیز از جهت شخصیت حقیقی شما به عنوان یک مادر فرهنگ محور و صلح دوست، آشفته می کند.

تلاش برای تحقق اهداف مندرج در قانون اساسی یونسکو رسالت سنگین سرکارعالی است.

بی گمان موضع گیری مؤثر شما در تقبیح و محکومیت کشتار ظالمانه مردم بی دفاع و ویران کردن فضاهای آموزشی و مدنی در باریکه غزه، از مصادیق مبین محقق شدن اهداف عالی این سازمان است.

من از نگاه ستایش آمیز شما به شعر مشهور حکیم بزرگ ایرانی سعدی شیرازی به خوبی اطلاع دارم که گفت:

بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی بدرد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار

با عنایت به اهتمام شما به استحکام بخشیدن به مبانی صلح و ترویج آن و ریشه کنی خشونت و نژاد پرستی در عرصه جهانی، امیدوارم نهایت کوشش خویش را در جلوگیری از قتل عام مردم مظلوم غزه به ویژه زنان، کودکان و نوجوانان بی گناه فلسطینی از همه راههای ممکن مصروف فرمایید

---------------------------------------------------------------------

عالیجنابان:

وزیران محترم آموزش عالی - علوم و فناوری جنبش عدم تعهد

وزیران محترم آموزش عالی و تحقیقات علمی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی

سلام علیکم،

بار دیگر شاهد برافروخته شدن آتش ظلم و نژاد پرستی یک رژیم اشغالگر علیه مردمی مظلوم و بی دفاع هستیم. رژیم اشغالگر صهیونیستی این بار با دستاویز قرار دادن بهانه واهی، ساکنان باریکه غزه را آماج حملات نژاد پرستانه خود قرار داده و در سایه سکوت مجامع بین المللی، هزاران نفر از غیر نظامیان، کودکان وزنان بی گناه را قربانی حملات ددمنشانه خود کرده است. مراکز و زیر ساخت‌های غیر نظامی به خصوص بیمارستان‌ها، مدارس و مراکز آموزشی نیز از حملات مستمر رژیم صهیونیستی مصون نمانده اند و مجموع عوامل فوق باعث ایجاد وضعیت انسانی اسفبار در غزه شده است.

اینجانب به عنوان وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود می دانم ضمن محکوم کردن حملات ظالمانه این رژیم نژاد پرست که باعث جریحه دار شدن قلب میلیون‌ها انسان آزاده در سراسر جهان شده، توجه سرکار/ جناب عالی، دانشمندان، نخبگان علمی و دانشگاهیان سراسر جهان را به اهمیت ایفای نقش خود در تنویر افکار عمومی و جلوگیری از تداوم این جنایات جلب می‌نمایم.

اقدامات هفته‌های اخیر رژیم اشغالگر صهیونیستی ناقض بدیهی ترین قواعد بین المللی و حقوق بشردوستانه بوده و لازم است شبکه گسترده روشنفکران، دانشگاهیان و فرهیختگان با ترویج و تقویت فضای ضد جنگ و خشونت، از همه ظرفیت های معنوی و مادی خود برای محکومیت و متوقف کردن این روند و جلوگیری از تکرار آن در آینده استفاده کند.

مجدداً، اینجانب ضمن دعوت سرکار/جناب عالی به ایفای رسالت انسانی و نقش سازمانی خود در رابطه با جنایات غزه، یک بار دیگر محاصره بلند مدت، اعمال تحریم و حملات ظالمان رژیم صهیونیستی به این منطقه را محکوم می نمایم.»

نظر شما