شناسهٔ خبر: 20052 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نوزدهمین المپیاد علمی و دانشجویی پنجشنبه و جمعه برگزار می شود

مشاور عالی رییس سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری مرحله نهایی نوزدهمین المپیاد علمی و دانشجویی کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری (16 و 17 مردادماه جاری) در دانشگاه تربیت مدرس خبر داد و گفت: در این المپیاد 817 نفر بایکدیگر به رقابت می پردازند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ حسین توکلی گفت: براساس برنامه زمانی پیش بینی شده، آزمون مرحله نهایی نوزدهمین المپیاد علمی و دانشجویی کشور از ساعت 8 صبح روز پنجشنبه 16 مرداد ماه آغاز و در ساعت 14 روز جمعه 17 مردادماه پایان خواهد یافت.

وی افزود: در این آزمون از تعداد817 نفر، 264 نفر از المپیاد متمرکز (که از طریق آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1393 انتخاب شده اند) و تعداد 553 نفر از قطب های هشتگانه دانشگاهی در 17 رشته امتحانی شامل رشته های امتحانی زبان و ادبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی، علوم اقتصادی، علوم تربیتی، حقوق، شیمی، فیزیک، زیست شناسی، ریاضی، آمار، مهندسی برق، مهندسی شیمی، عمران، مهندسی مکانیک، کامپیوتر، کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات) و طراحی صنعتی با یکدیگر به رقابت می پردازند.

به گفته مشاور عالی رییس سازمان سنجش آموزش کشور نحوه انتخاب و پذیرش دانشجویان در المپیاد متمرکز بدین روش بوده است که 15 نفر آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1393 در رشته های المپیاد (17 کدرشته امتحانی فوق) بدون احتساب معدل در نظر گرفته شده است؛ همچنین در المپیاد غیرمتمرکز از هر قطب دانشگاهی (قطب های هشت گانه) یک تیم 5 نفره در صورتی که دانشجویان 60 درصد نمره کل نفر اول آن قطب را داشته اند، به مرحله نهایی راه یافته اند.

توکلی تصریح کرد: در نوزدهمین المپیاد علمی و دانشجویی کشور دانشجویان 63 دانشگاه دولتی، سه واحد دانشگاه آزاد اسلامی و پنج واحد دانشگاه پیام نور شرکت دارند.

توکلی اضافه کرد در المپیاد رشته های شیمی، ریاضی و آمار پس از شرکت دانشجویان ذیربط در آزمون مرحله نهایی المپیاد و اعلام نتایج المپیاد کشور در این سه رشته، یک تیم 5 نفره از دانشجویان ایرانی با دانشجویان خارجی در تاریخ 25 تا 30 مردادماه 1393 برابر با 16 تا 21 آگوست سال 2014 به رقابت می پردازند که آزمون این المپیاد به زبان انگلیسی خواهد بود.

نتایج مرحله نهایی این المپیاد اواسط شهریورماه امسال از طریق سایت مرکز المپیاد سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

نظر شما