شناسهٔ خبر: 20070 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزارت ارشاد از ناشران کتاب خرید

هیات انتخاب و خرید کتاب با انتخاب 249 عنوان کتاب دیگر از ناشران جهت خریداری از ناشران و در شمارگان 45 هزار و 480 نسخه موافقت کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته 13 مردادماه تشکیل جلسه داد و با انتخاب 249 عنوان کتاب دیگر در شمارگان 45 هزار و 480 نسخه جهت خرید از ناشران سراسر کشور، موافقت کرد.

در این جلسه که پانصد و هجدهمین جلسه هیئت انتخاب و خرید کتاب به شمار می‌رود، همچنین مصوب شد که اعتبار کتب انتخاب شده برای خرید، 30 آبان 1393 باشد به این معنی که ناشران الزاماً می‌بایست تا این تاریخ نسبت به ارائه کتب مصوب به هیئت مزبور اقدام کنند و در غیر این صورت، خرید آنها منتفی خواهد شد.

همچنین بر اساس فهرست کتب مصوب در جلسه دیروز هیئت انتخاب و خرید کتاب، کمینه و بیشینه نسخه‌های مصوب کتاب‌ها، به ترتیب 50 و 600 نسخه است. چندین عنوان کتاب‌ در تعداد 50 نسخه خریداری شده‌اند اما کتابی که بیشترین تعداد نسخه برای خرید را به خود اختصاص داده، جلد دوم «روایت زندگی حسن باقری» نوشته سعید علامیان است که از سوی «مرکز نشر آثار شهید حسن باقری» با بهای 25 هزار تومان منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، در جلسات هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علی‌اصغر محمدخانی، حمیدرضا ارباب سلیمانی، محمدکاظم شمس، محمدعلی مهدوی‌راد، علی شجاعی‌صائین، علی‌اصغر سیدآبادی، مصطفی امیدی و علی اوجبی حضور دارند.

نظر شما