شناسهٔ خبر: 20128 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نویسندگان انگلیسی در حمایت از زندانیان به دولت نامه نوشتند

در حالی‌که اخیرا سیاستی مبنی بر محدودیت زندانیان برای دسترسی به کتاب در زندان‌های انگلستان اعمال می‌شود، جمعی از نویسندگان مطرح این کشور در نامه‌ای خواستار بازنگری دولت نسبت به این مسئله شده‌اند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ 40 تن از نویسندگان و چهره‌های ادبی انگلستان از جمله «کارول آن دافی»،شاعر، «آلن بنت»،نمایشنامه‌نویس، «مارک هادون»،رمان‌نویس و ... در نامه‌ای به «دیوید کامرون»، نخست‌وزیر انگلستان، خواسته‌اند، هر چه زودتر سیاست محدودیت زندانیان در دریافت کتاب لغو شود.

بر اساس این سیاست که اخیرا توسط دولت‌ انگلستان در زندان‌های این کشور اعمال می‌شود، زندانیان از دریافت کتاب‌هایی که از نظر آنها مضر و منحرف‌کننده تشخص داده شود، منع شده و همچنین تنها در صورت خوش‌رفتاری و رعایت برخی استانداردهای زندان می‌تواند از کتاب‌های زندان استفاده کنند.

همچنین در هر سلول بیش از 12 کتاب نگهداری نخواهد شد که دلیل چنین محدودیتی، کمبود فضای زندان عنوان شده است.

«دیوید کامرون» تاکنون تقاضای ملاقات نویسندگان معترض به این سیاست را رد کرده و معتقد است که زندانیان در دایره این سیاست جدید نیز به اندازه کافی آزادی عمل دارند و حتی می‌تواند با پول خودشان از بیرون از زندان سفارش کتاب دهند ولی این کتاب پس از آنکه از نظر محتوایی به تایید مقامات زندان برسد، به دست زندانی خواهد رسید.

نظر شما