شناسهٔ خبر: 20136 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بانک عامل برای پرداخت شهریه دانشجویان از محل توافق نامه ژنو مشخص شد

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان آخرین وضعیت پرداخت شهریه دانشجویان ایرانی از محل توافق نامه ژنو را تشریح کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ احمد غلامی درخصوص پرداخت شهریه دانشجویان ایرانی از محل توافق نامه ژنو گفت: همه فعالیت های مربوط به این توافق نامه شفاف شده است بانک عامل (بانک سامان) در ایران مشخص شده ولی هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده است .

وی ادامه داد: حسابی که بایستی خانواده دانشجویان معادل ریالی آن را پرداخت کنند تا بانک معادل ارز آن را برای دانشجو حواله کند هنوز مشخص نشده است و با مشخص شدن حساب عملیات اجرایی آن نیز آغاز می شود.

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان اظهار امیدواری کرد که این حساب مذکور زودتر مشخص شود تا خانواده ها بتوانند ریال مشخص شده را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: شهریه دانشجویان از محل موجودی که در بانک های خارجی داریم برداشت می شود.

به گزارش مهر، در توافقی که میان ایران و گروه ۱+۵، صورت گرفت در بندی از آن غربی‌ها متعهد شدند مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار از سرمایه های بلوکه شده ایران را به شکل ویژه در قالب کمک هزینه تحصیل دانشجویان ایرانی در خارج از کشور در اختیار دانشگاه های کشورهای مختلفی که پذیرای ایرانی ها هستند و خواهند بود قرار دهند. برهمین اساس شهریه دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور در سال ۹۳ به حساب دانشگاه ها واریز خواهد شد.

رئیس سازمان امور دانشجویان تعداد دانشجویان ایرانی در دانشگاه های خارج از کشور را حدود ۶۰ هزار دانشجو اعلام کرد که برخی از آنها شهریه می پردازند. یعنی حدود ۵۰ درصد از این دانشجویان شهریه پرداخت می کنند و این اعتبار شامل آنها می شود.

نظر شما