شناسهٔ خبر: 20159 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اولین گام جشنواره تئاتر فجر برداشته شد

دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از آماده شدن فراخوان بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره و رایزنی‌ با سفارتخانه‌های داخل تهران برای دعوت از گروه‌های تئاتری خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ اردشیر صالح‌پور درباره وضعیت بخش بین‌الملل سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با توجه به زمان از دست رفته به دلیل تأخیر در انتخاب و معرفی دبیر جشنواره و اعلام فراخوان گفت: بیش از سایر بخش‌های این دوره از جشنواره به دلیل زمان کمی که پیش‌رو داریم، پیگیر بخش بین‌الملل جشنواره سی و سوم هستیم. فراخوان بخش بین‌الملل جشنواره آماده شده و به زودی منتشر می‌شود.

وی یادآور شد: از آقایان فرهاد ناظرزاده کرمانی، قطب‌الدین صادقی و محمود عزیزی دعوت به همکاری کرده‌ایم تا به صورت فردی و با ارتباطاتی که با مؤسسه‌ها و کمپانی‌های بین‌المللی دارند، رایزنی‌هایی را برای دعوت از گروه‌های موفق بین‌المللی داشته باشند. به زودی کمیته‌ای برای بررسی و دیدن آثار بخش بین‌الملل جشنواره انتخاب و معرفی می‌کنیم.

دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ضمن اظهار امیدواری از اینکه این دوره از جشنواره میزبان آثاری با کیفیت از گروه‌های خارجی باشد، تأکید کرد: هدف ما این است بتوانیم نمونه‌هایی از تازه‌ترین دستاوردهای تئاتری از اروپا، آسیا و سایر نقاط جهان را در جشنواره سی و سوم شاهد باشیم. قرار است به زودی رایزنی‌هایی را با سفارتخانه‌های داخل تهران در قالب برگزاری جلساتی داشته باشیم.

صالح‌پور تصریح کرد: به دلیل کمبود وقت ضروری‌ترین گام ما مشخص کردن وضعیت بخش بین‌الملل است و تلاش‌مان این است که هر چه زودتر وضعیت آثار این بخش مشخص شود تا فرصت کافی برای انجام امور مربوطه نظیر اخذ ویزا و روند سفر گروه‌ها به ایران داشته باشیم.

وی درباره وضعیت شکل‌گیری ستاد اجرایی سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: در حال حاضر با همکاری بدنه اداره‌کل هنرهای نمایشی جلساتی را برای چگونگی برگزاری جشنواره و انجام امور داشته‌ایم و به شکل پایه‌ای از بدنه اداره‌کل هنرهای نمایشی کمک گرفته‌ایم. البته طی روزهای آتی اعضای ستاد اجرایی جشنواره انتخاب و معرفی می‌شوند.

نظر شما