شناسهٔ خبر: 20162 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

علی لاریجانی: رادیو قرآن یک افتخار برای رسانه ملی است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تنوع برنامه های رادیو قرآن بسیار خوب است و این رادیو افتخاری برای رسانه ملی محسوب می شود که امیدوارم همه افراد از برنامه های مفید آن بهره کافی را ببرند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، صبح دیروز ۱۵ مردادماه، در برنامه صبحگاهی والشمس طی گفتگوی زنده تلفنی ضمن تشکر از برنامه های رادیو قرآن به ویژه برنامه بافرزانگان، اظهار کرد: برنامه بافرزانگان که از بزرگان وعلمای علم و دانش و همچنین تفکرات اسلامی یاد می کند، برای جوانان و کسانی که طالب امورعلمی هستند بسیار ارزشمند و مفید است.

وی در ادامه با اشاره به خصوصیات و ویژگی های پدر مرحوم خود «آیت الله میرزا هاشم آملی لاریجانی» که امروز سالروز ولادت ایشان است، گفت: ایشان فردی هدفمند بود و تقریبا تمام زندگی خود را وقف اهداف خود کرد؛ از نظر او کسانی که در هر زمینه ای پیشرفت می کنند باید هدف گرا بوده و هدف خود را جدی بگیرند. هدف اصلی آیت الله میرزا هاشم آملی لاریجانی تفکر در دین بود و باقی امور سطحی بود و تلاش می کرد تا زمان و وقت خود را صرف فقاهت کند.

وی اذعان داشت: پدرم ابتدای جوانی را در ایران بودند و از سن ۱۳ سالگی که درس روحانیت را آغاز کردند مدت کوتاهی در شهر آمل بودند و بعد به مدت دو سال در تهران با حضور در جلسات علمی اساتید از علم آنان بهره می بردند و پس از آن چند سال نیز در قم از درس فقها استفاده کردند و تا ۲۳ سالگی از قم مهاجرت و پس از آن ۳۵ سال در نجف حضور داشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسأله اصلی برای آیت الله میرزا هاشم آملی لاریجانی این بود که در زمینه علم و فقاهت کاوش عمیق کنند که از بهترین اساتید نجف استفاده کردند و پس از ۳۰ سال به قم مهاجرت کردند. ایشان یک هدف داشتند که فقه اصول و معارف اهل بیت(ع) بود که جد و جهد داشته باشند و از خصوصیات ایشان شاگردپروری بود وقتی استعداد را در کسی مشاهده می کردند به او کمک می کردند و در حوزه علم و دانش کمک میکرد تا ترقی کنند .

لاریجانی با اشاره به ویژگی های پدر خود اظهار کرد: دانش پروری از ویژگی های خاص ایشان بود و  بقیه امور در زندگی جنبه فرعی و حداقلی داشت و همه کسانی که در حوزه دین هدف درست را انتخاب و پیشرفت کردند از این ویژگی برخوردار بودند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه شنونده دائم برنامه های رادیو قرآن است، گفت: تا آنجایی که فرصت داشته باشم بخصوص هنگام فراغت از برنامه های بسیار عالی و آموزنده رادیو قرآن استفاده می کنم به خصوص برنامه های تفسیری و تلاوت های نابی که از این شبکه رادیویی پخش می شود که از آنها بهره می برم. تنوع برنامه های رادیو قرآن بسیار خوب است و رادیو قرآن افتخاری برای رسانه ملی محسوب می شود که امیدوارم همه افراد از برنامه های مفید آن بهره کافی را ببرند.

لاریجانی در ادامه این گفتگوی تلفنی با اشاره به نقش پدر در موفقیت فرزندان گفت: پدرم نقش بسیار مؤثری برای موفقیت فرزندان داشته است و بسیار در این زمینه مسئولیت پذیر بود و در تربیت اخلاقی و ایجاد انضباط بسیار تلاش می کرد. اگر احساس می کردند فرزندان به یک رشته ای علاقه دارند تلاش نمی کردند استعداد و نبوغ آنان صرف یک راه دیگر شود اما تأکید داشتند زندگی را باید صرف علم کرد.

نظر شما