شناسهٔ خبر: 20209 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آمار بنیاد نخبگان از میزان جمعیت نیازمند شناسایی در مسیر نخبگی

معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان گفت: به طور کلی از میان جمعیت کشور بین 750 هزار تا یک میلیون نفر کسانی داریم که بالقوه باید در حوزه های مختلف باید به آنها توجه شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، دکتر غلامعلی منتظر در مراسم افتتاحیه هجدهمین نشست سراسري رئیسان بنيادهاي استاني نخبگانی که در مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به تصویب سياست‌نامه نشست‌ ‌سراسري رئيسان بنيادهاي نخبگان استاني گفت: ايجاد تعامل ميان بنياد ملّي و بنيادهاي استاني از طريق اطلاع‌رساني برنامه‌هاي مصوّب، هم‌فكري و هم‌افزايي درباره برنامه‌ها و تصميم‌هاي ملّي و منطقه‌اي و كمك به فرايند تصميم‌سازي در بنياد و آشنايي با تجربه‌هاي بنيادهاي استاني و تبادل آنها از اهداف برگزاری این نشست ها محسوب می شود.

وی با اشاره به تغییر آیین نامه های بنیاد ملی نخبگان افزود: هدف اصلی تغییر و اصلاح آیین نامه ها تغییر در مسیر و ریلی است که بنیاد در حال حرکت در آن بوده است.پیش از این تلاش بنیاد ملی نخبگان در حوزه تاسیس بوده است اما رویکرد فعلی در تغییر آیین نامه ها ناظر بر سند راهبردی کشور درامور نخبگان است که یکی از اسناد مورد توجه مقام معظم رهبری است.

معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان با تاکید براینکه بر مبنای سند راهبردی کشور در امور نخبگان نوع نگاه در بنیاد در حال تغییر است،گفت: تلاش ما بر این است که مسیری را طراحی کنیم که در انتهای این مسیر ایجاد تحولات مدیریتی در کشور به وسیله نخبگان حوزوی و دانشگاهی صورت بگیرد به عبارت دیگر در تلاشیم با طراحی مسیری در مدت معینی به جایی برسیم که نخبگان کشور بتوانند مدیریت تحول کشور را در همه حوزه ها بر عهده بگیرند که در نهایت به توسعه کشور منجر خواهد شد.

منتظر ادامه داد: در ایجاد این مسیر نهادهای بسیاری درگیر فعالیت هستند که هنر بنیاد ملی نخبگان باید این باشد که بتواند هم افزایی مناسبی را بین این بخش ها به وجود بیاورد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد مل نخبگان با اشاره به نزدیکی و قرابت زیاد فعالیت بنیاد ملی نخبگان با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: حتی قانون هم روسای این دو نهاد را یکی انتخاب کرده است. 

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی از میان جمیعیت کشور بین ۷۵۰ هزار تا یک میلیون نفر کسانی داریم که بالقوه باید در حوزه های مختلف باید به آنها توجه شود. بنابراین این شان بنیاد ملی نخبگان و بنیاد های نخبگان استانی است که برای شناسایی، هدایت و بکارگیری این افراد برنامه ریزی کرد که تمامی این مسیر در سند راهبردی کشور در امور نخبگان به مسیری نخبگی مشهور است.

منتظر در ادامه آیین نامه جدید اعطای جایزه تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر را که اخیرا مصوب و ابلاغ شده بود تشریح کرد.

نظر شما