شناسهٔ خبر: 20265 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

موضع وزارت ارشاد در مواجه با بحث داغ سیاست های تفکیک جنسیتی

معاون حقوقی امور مجلس و استان‎های وزارت ارشاد گفت: سیاست‌های تفکیک جنسیتی که در بعضی برنامه‎های هنری اعمال شده است نه تنها جزو سیاست‌های ابلاغی ما نبوده است، بلکه به مصلحت کیان خانواده هم نیست.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از بانی فیلم؛ حسین نوش آبادی روز شنبه در آیین آغاز به کار نخستین اجلاس سراسری مدیران کل استان های وزارت ارشاد گفت: اگر تفکیک جنسیتی در همه برنامه های هنری اعمال شود نه تنها خانواده ها را از این نوع برنامه ها محروم می شوند بلکه انس و الفت میان آنان نیز از بین می رود.
وی با بیان اینکه فضای باز سیاسی و فرهنگی که در یک سال گذشته پدید آمده موجب آشتی میان احزاب، هنرمندان و گروه‎های مختلف شده است، افزود: در زمینه اموراداری و نیروی انسانی نیز وزارت ارشاد به دلیل آنکه با تغییرات ناگهانی موافق نبود تلاش کرده تا از همه مدیران کارآمد استفاده کرده و با تکریم و اعتماد نسبت به این مدیران تغییرات را به شکل تدریجی ایجاد کند.
نوش آبادی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در مورد صبوری و بهره گیری از راهکارهای سیاسی و اقتصاد مقاومتی در شرایط کنونی گفت: در مسائل فرهنگی نیز این مسئله مصداق دارد به این معنا که ما نباید سیاست های خود را به راحتی و به دلیل برخی انتقادات بی‎ربط کنار بگذاریم و باید در مقابل انتقادات دلسوزانه انعطاف پذیر بوده و از پیشنهادات مثبت نیز استقبال کنیم.
معاون حقوقی،امور مجلس واستان‎های وزیر ارشاد هدف از برگزاری این اجلاس را بیان سیاست‎ها، برنامه‎ها، انتقال‎تجربه‎ها، توجه به مسائل و مشکلات ادارات ارشاد استان‎ها و همچنین ارایه رهنمودهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد.
نوش آبادی، ایجاد تعامل و هم‎افزایی بین استان ها، سرعت بخشی به برنامه ها و بیان چالش های موجود را از دیگراهداف این اجلاس عنوان کرد.
وی با بیان اینکه مسائل امروز جهان اسلام بر سیاست های کلی نظام تاثیرگذاراست، تصریح کرد: آنچه امروز در غزه، عراق و سوریه می‎گذرد با سرنوشت ما بی‎ارتباط نیست.
معاون وزیر ارشاد ادامه داد: آنچه رژ‍یم صهیونیستی در غزه انجام می‎دهد و آنچه از سوی داعش در عراق و سوریه رخ می‎دهد ننگی برای جامعه جهانی است، هرچند در این شرایط دفاع از مظلوم کار آسانی نیست اما ما باید نسبت به این حوادث احساس مسوولیت داشته باشیم.
نوش آبادی همچنین با اشاره به قرار گرفتن درآستانه هفته دولت و گذشت یک سال از کار دولت یازدهم گفت: ممکن است در این ایام از سوی بسیاری این سوال مطرح شود که دولت یازدهم در یک سال گذشته چه کارهایی انجام داده است؟ این پرسشی است که همه ما باید برای آن پاسخی داشته باشیم، همه می‎دانیم که پیش از آغاز دولت یازدهم کشور با تورم بسیار شدیدی مواجه بود، موضوعی که با آغاز به کار دولت یازدهم کنترل شد و اکنون خارج شدن از رکود اقتصادی کاملا احساس می شود.
وی افزود: در حوزه سیاست خارجی نیز توانسته‎ایم تعامل مثبتی را با جهان ایجاد کنیم، درحوزه داخلی نیز اعتماد عمومی به انقلاب و نظام بیشتر و یاس و نا امیدی میان جوانان کمتر شده است.
نوش آبادی درباره تعامل معاونت حقوقی وزارت ارشاد با مجلس نیز گفت: در۱۱ ماه گذشته ما به شش هزار نامه از سوی نمایندگان مجلس پاسخ گفته‎ایم، اکنون رتبه هفتم را در سوالات و رتبه یازدهم را در تذکرات مجلس دارا هستیم، این نشان می‎دهد که با وجود فشارها و انتقادات بسیار به وزارت ارشاد ما همچنان تعامل خوبی با مجلس شورای اسلامی و نمایندگان آن داریم.
وی با بیان اینکه در مجموع اقداماتی که در این مدت انجام شده است را می‎توان مثبت ارزیابی کرد تصریح کرد: این همایش در نوع خود بسیار مهم است به همین دلیل ما تلاش کردیم برنامه‎های آن را خارج از سازمان تنظیم نکرده و در آن بیش از هرچیز به مشکلات و مسائل استان ها بپردازیم.
در این اجلاس که تا سه شنبه ۲۱ مرداد ماه برگزار می شود، مدیران کل فرهنگ و ارشاد استان ها مشکلات و چالش های حوزه مدیریتی خود را با معاونان و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرده و مسائل به نقد و بررسی گذاشته می شود.

نظر شما