شناسهٔ خبر: 20301 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

در جدیدترین جلسه‌ی سینمایی در ارشاد چه گذشت؟

کارگروه «ارتقاء منزلت اجتماعی» شورای عالی سینما به دبیری فرهاد توحیدی تشکیل جلسه داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ فرهاد توحیدی عضو حقیقی شورایعالی سینما و رییس هیات مدیره خانه سینما درباره جزییات این جلسه که 18 مرداد ماه در وزارت ارشاد برگزار شد به خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،توضیح داد: کارگروه‌های «ارتقاء منزلت اجتماعی»،«فناآوری و زیر ساخت»،«اقتصاد سینما» و «مطالبات سینما از دیگر دستگاه‌ها» برای شورایعالی سینما تشکیل شده است که در هرکدام از این کارگروه‌ها یکی از اعضاء حقیقی شورایعالی سینما حضور دارد و بنده دبیری کارگروه «ارتقاء منزلت اجتماعی» را برعهده دارم و فقط در این کارگروه حضور دارم. (در بقیه کارگروه‌ها نماینده دیگری از شورایعالی سینما حضور دارد)

وی در توضیح دستاوردهای این کارگروه‌ها گفت: این چهار گروه، اسنادی را براساس درخواست‌ها و مطالبات سینماگران در چهار زمینه مطرح شده آماده می‌کنند تا بعدا در جلسات شورایعالی سینما با حضور وزیر ارشاد و رییس‌جمهور که تشکیل خواهد شد، در آنجا طرح موضوع کنند تا مصوبات‌اش گرفته شود.

توحیدی در پاسخ به اینکه در کارگروه ارتقاء منزلت اجتماعی چه مواردی مطرح شد،تیتروار گفت: بحث نظام امنیت شغلی،نظام صنفی،بیمه تامین اجتماعی،صندوق بیمه بیکاری،حقوق مالکیت فکری و معنوی و بحث مالیات از جمله مباحث مطرح شده بودند.

رییس‌ هیات مدیره خانه سینما در پاسخ به اینکه برخی از این مسائل در خانه سینما سال‌ها بحث شده است،احتمالا مواردی را آماده در جلسه ارایه کردید،گفت: بله ما اسناد را آماده داشتیم و بحث را از همان‌جا آغاز کردیم.

وی تاکید کرد: اولویت‌بندی ما این است که مطالبی را در کارگروه‌ها آماده کنیم که نیازمند مصوبات فرابخشی است؛ به هرحال بخشی از مطالبات ما در چارچوب مسوولیت ارشاد قابل حل است که در کارگروه مشترک خانه سینما و ارشاد به سرانجام می‌رسد اما مطالباتی که نیازمند تصمیم‌گیری در خارج از ارشاد است باید در شورای عالی سینما مطرح شود.

این عضو شورایعالی سینما درباره برگزاری جلسات این شورا گفت: تاکنون دو جلسه شورای عالی سینما فقط با اشخاص حقیقی تشکیل شده است و منتظریم جلسه‌ی مشترک اشخاص حقیقی و حقوقی (اشخاص حقوقی رییس سازمان صدا و سیما،سازمان تبلیغات اسلامی) هم تشکیل شود البته بعدا از به نتیجه رسیدن این کارگروه‌ها.

توحیدی اظهار امیدواری کرد: با برگزاری کارگروه‌ها، مباحث و مصوبات شورایعالی سینما مثمر ثمر‌تر باشد.

در کارگروه «ارتقاء منزلت اجتماعی» شورایعالی سینما، حیدری خلیلی دبیر شورای عالی سینما ،احسانی مدیر کل اداره نظارت و ارزشیابی، عسگرپور مدیرعامل خانه سینما ، فرشته طائرپور،مصطفی شایسته به عنوان دو سینماگر ،محمدرضا موئینی نماینده هیات مدیره خانه سینما و پرویز پرستویی، فرهاد توحیدی به عنوان عضو حقیقی شورایعالی سینما حضور داشتند.

نظر شما