شناسهٔ خبر: 20315 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آموزش معرفت افزایی به 46000 استاد

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها از آموزش 46000 استاد در دوره های معرفت افزایی خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، حجت الاسلام مجید قریشی عصر دیروز یکشنبه در نشست خبری، گفت: آیین‌ نامه برگزاری کرسی‌ های آزاد اندیشی تا یک ماه آینده در جلسات اسلامی شدن دانشگاهها بررسی می‌ شود. مقام معظم رهبری بر سند اسلامی شدن دانشگاهها تاکید دارند. این سند دارای ۲۱ راهبرد و ۱۳۸ اقدام بخش فرهنگی است.

این مقام مسئول، یکی از دلائل عدم موفقت کرسیهای آزاد اندیشی را تخصصی نشدن آن دانست و افزود: تصور بر این است که کرسیها را باید در یک جمع ۷۰۰ نفره برگزار کرد، این در حالیست که می توان در یک جمع بسیار کوچک هم کرسیهای آزاد اندیشی را برگزار کرد.

وی در ادامه درباره طرح دانش افزایی استادان، اظهار داشت: طی چند سال گذشته برنامه دانش افزایی استادان را برگزار کرده ایم و در این مدت ۴۶ هزار استاد آموزش دیده اند.

قریشی در این باره یک انتقاد کرد و گفت: در زمان برگزاری این دوره ها متوجه شده ایم عده ای قصد دارند این دوره های آموزشی را زیر سوال ببرند. زیرا بر این باور هستند که این دوره ها در واقع توهین به استادان است. این در حالیست که در پایان دوره ها، استادان با نمرات بالایی آن را سپری می کنند.

معاون فرهنگی سیاسی نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاهها، خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب یکی از اشتباهات این بود که تمام نیروی فرهنگی بر دانشجویان تجمیع شده بود در حالیکه استادان هم می توانند پرورش دهنده باشند.

قریشی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری اردوهای کوثر اشاره کرد و گفت: در قالب طرح ازدواج دانشجویی، اردوهای کوثر برای زوج های دانشجو در مشهد برگزار می شود و تاکنون ۱۴ هزار نفر آموزش دیده اند.

وی همچنین درباره همکاری با خبرنگاران، تاکید کرد: پیشنهاد می کنم جلسات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با حوزه خبرنگاران دانشگاه به صورت مداوم برگزار شود، می توان اینطور گفت که خبرنگاران گروه دانشگاه اتاق فکر ما هستند.

نظر شما