شناسهٔ خبر: 20354 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتابخانه‌های آلمان به کتاب‌های دفاع مقدس مجهز شدند

یک مقام مسئول در انجمن ناشران دفاع مقدس از ارائه ترجمه 50 اثر منتشر شده با موضوع دفاع مقدس و ارائه شناسه 120 اثر این حوزه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت خبر داد و گفت در ایام برگزاری این نمایشگاه 30 کتابخانه آلمان که آثار فارسی ارائه می کنند به کتاب‌های در حوزه جنگ تجهیز می‌شوند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ امیر شهریار امینیان از اعضای مجمع ناشران دفاع مقدس ضمن تشریح برنامه‌های این مجمع برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت در سال جاری اظهار داشت: ناشران دفاع مقدس امسال در نمایشگاه کتاب فرانکفورت هم در قالب غرفه مجمع ناشران دفاع مقدس و هم در قالب مشارکت در اداره برنامه‌های جنبی غرفه ایران در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی همچنین با بیان اینکه برنامه‌های مجمع برای حضور در بخش جنبی در آینده اعلام می‌شود، تصریح کرد: خانم معصومه رامهرمزی ]نویسنده کتاب‌های بر بال ملائک و یکشنبه آخر) به دعوت سازمان ادبیات و هنر دفاع مقدس به این نمایشگاه دعوت شده است که الان در حال اقدام برای دریافت ویزای خودشان هستند و ان‌شاءالله مجمع در خدمت این نویسنده در این نمایشگاه خواهد بود.

وی ادامه داد: در حوزه معرفی و رونمایی نشر دفاع مقدس نیز ترجمه سه کتاب «یکشنبه آخر»، «نیاز» و «ققنوس فاتح» را به دو زبان انگلیسی و عربی به نمایشگاه آورده و ارائه خواهیم کرد.

امینیان ادامه داد: همچنین پنجاه اثر ترجمه شده در حوزه دفاع مقدس و شناسه 120 اثر شاخص دفاع مقدس به زبان انگلیسی و عربی را نیز در نمایشگاه امسال معرفی خواهیم کرد.

به گفته وی: 30 مرکز کتابخانه‌ای در آلمان که آثار فارسی زبان در آنها هست را در ایام نمایشگاه با آثار منتشر شده دفاع مقدس که از میان همین 120 شناسه انتخاب خواهند شد تجهیز خواهیم کرد.

این مقام مسئول در انجمن ناشران دفاع مقدس گفت: الان روند کارشناسی آثار اعضای مجمع انتخاب شده است و از میان 700 اثر ارائه شده توسط آنها در نهایت 120 اثر به صورت شناسه معرفی و 50 اثر هم به صورت ترجمه شده ارائه خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد در مجموع 144 عنوان در حوزه ترجمه برای ارائه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت شناسایی شده است.

نظر شما