شناسهٔ خبر: 20452 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آیین نامه حمایت از ایجاد مراکز نوآوری تصویب شد

رییس صندوق حمایت ازپژوهشگران وفناوران کشورازتصویب آیین نامه حمایت ازایجاد مراکز نوآوری درصندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ نصرت الله ضرغام ضمن اشاره به اهمیت تبدیل علم به ثروت گفت : جهت استفاده ازایده های نوآورانه، آیین نامه حمایت ازایجاد مراکز نوآوری به تصویب کمیته تخصصی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشوررسیده است.

وی با تاکید براینکه مراکز نوآوری تاثیر بسزایی در پیشرفت وتوسعه فناوری های نوین به خصوص درعرصه دانشگاه ها و مراکزعلمی و پژوهشی کشورمان خواهند داشت بیان کرد: حمایت ازایجاد مراکز نوآوری از،سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشورهمواره مورد دغدغه این صندوق بوده است وحمایت ها تا زمانی که مرکز نوآوری به استقلال نسبی همراه با پایداری کافی برسد ادامه خواهد داشت.

ضرغام با ابرازامیدواری بیان کرد: با اجرای این برنامه حمایتی دانشگاه های کشوربا تحول شگرفی در ارتباط با صنعت و نیز تحقق اهداف سند توسعه علمی کشورمواجه شوند.

*** کرسی پژوهشی خلیج فارس تاسیس شد

دکتر ضرغام همچنین از تاسیس کرسی پژوهشی خلیج فارس در این صندوق خبر داد.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشورافزود: با مدیرعامل و رییس هیات مدیره منطقه آزاد کیش درحال امضای تفاهم نامه برای تاسیس کرسی یاد شده هستیم تا بعد از امضا مفاد مندرج در آن اجرایی شود.

وی بیان کرد: محل اجرای کرسی پژوهشی خلیج فارس در پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران خواهد بود.

ضرغام یادآورشد: کرسی پژوهشی درجهت حمایت از پژوهشگران ایرانی، به محققان برجسته وصاحب نامی تعلق می گیرد که علاوه برداشتن سوابق علمی معتبر، برنامه پژوهشی راهبردی و شناخت از نیازهای جامعه در زمینه تخصصی خویش،دارای برنامه راهبردی تحقیقاتی منطبق با اولویت های صندوق، دارای توان لازم برای ارایه یک چارچوب نظری علمی و منسجم جهت حل مسائل اولویت دار کشورودارای ایده نو، مبتکرانه و آینده پژوهی و نیز توان هدایت و تربیت نیروهای ماهر و متخصص باشد.

نظر شما