شناسهٔ خبر: 20458 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ارایه پیوست فرهنگی تماس تصویری موبایل برای طرح درجلسه آتی شورای عالی فضای مجازی

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: مرکز ملی فضای مجازی پیوست فرهنگی تماس تصویری موبایل را برای طرح در جلسه آتی شورای عالی فضای مجازی با حضور رییس جمهوری ارایه کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ محمد حسن انتظاری اظهار داشت: پیوست فرهنگی تماس تصویری نسل سوم موبایل در کمیسیون ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی و طی جلسات متعدد و کارشناسی تدوین و تصویب شد.

وی افزود: این پیوست برای طرح در جلسه شورای عالی فضای مجازی با حضور رییس جمهوری ارسال شده است؛ این طرح قرار است در جلسه آتی شورای عالی فضای مجازی تصویب شود.

به گفته انتظاری بعد از تصویب پیوست تماس تصویری اپراتورهای تلفن همراه در کشور این پیوست به کمسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سپس به اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ خواهد شد.

رییس مرکز ملی فضای مجازی تاکید کرد: تمامی فعالیت های کارشناسی در این زمینه از نظر این مرکز پایان یافته است.

وی خاطرنشان کرد: این پیوست فرهنگی برای تمامی اپراتورهایی که قرار است نسل سوم و چهارم موبایل را ارایه کنند لازم الاجرا خواهد بود.

انتظاری افزود: براساس آیین نامه تدوین شده، افراد باید با مسولیت خود وارد شبکه های نسل سوم و چهارم شوند.

به گزارش ایرنا، ارایه مکالمه تصویری نسل سوم موبایل از دی ماه سال ۹۱ با مخالفت برخی از مراجع عظام روبرو شد. براساس این فتاوی، نظر به اینکه نسل سوم اپراتورهای تلفن های همراه با آموزه های دینی در تضاد است و می تواند عفت عمومی جامعه و نظم حاکم برآن را خدشه دار و خانواده ها را به ورطه نابودی اخلاقی و بنیانی بکشد؛ و لذا نصب و راه اندازی این اپراتور چه از طرف دولت و چه از جانب بخش خصوصی به صلاح نیست.

علاوه براین ۸۴ موسسه و تشکل بانوان در نامه ای خطاب به دبیر شورای عالی فضای مجازی نگرانی خود را نسبت به زمزمه های راه اندازی ارتباط تصویری تلفن های همراه اعلام کردند.

پس از مطرح شدن این مخالفت ها، ارایه این سرویس تا زمانی که پیوست فرهنگی برای آن تدوین شود از سوی شورای عالی فضای مجازی، غیرقانونی اعلام شد.

پس از آن قرار شد تا پیوست تماس تصویری اپراتورهای تلفن همراه در کشور در مرکز ملی فضای مجازی تهیه و به شورای عالی فضای مجازی ارائه شود.

نظر شما