شناسهٔ خبر: 20462 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت: اعتدال در وزارت علوم، روی کار آوردن فتنه‌گران معنا شد

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه تصمیمات وزارت علوم کاملا جناحی و سیاسی بوده است، گفت: اعتدال در وزارت علوم تغییر نیروهای ارزشی و متعهد و روی آوردن فتنه‌گران معنا شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ عبدالحمید نقره‌کار عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ضمن انتقاد از عملکرد وزارت علوم در یک سال گذشته، اظهار داشت: یکی از عجیب‌ترین اقداماتی که جامعه دانشگاهی توقع آن را نداشت تصمیمی بود که برای وزارت علوم گرفته شد و این وزارتخانه کاملا به یک جناح سیاسی واگذار شد.

وی افزود: برهمین اساس تصمیمات و اقداماتی که در این وزارتخانه گرفته می‌شد کاملا جناحی است و دغدغه‌های علمی و ارتقای فرهنگی دانشگاه‌ها در آن دیده نمی‌شد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: تصمیمات وزارت علوم کاملا جناحی و سیاسی بوده است و اعتدال در وزارت علوم تغییر نیروهای ارزشی و متعهد و روی آوردن فتنه‌گران معنا شد.

نقره‌کار با انتقاد از هیات‌‌های تسویه سیاسی که وزارت علوم به دانشگاه اعزام می‌کرد، اظهار داشت: وزارت علوم در کنار اعزام این هیات‌های تسویه سیاسی گروه‌های فشاری را نیز به وجود آورد تا با به وجود آوردن انتخابات به ظاهر دموکرات اما به باطن دیکتاتوری افراد جناح خود را بر سر کار بیاورد.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید خط مشی و سیاست‌های کلی نظام را پیگیری کنند نه اینکه خواسته‌های شخصی افراد در این تصمیمات مهم باشد.

«دانشگاه‌ها را صحنه بازی سیاسی قرار دادن با شعار رئیس‌جمهور که بحث اعتدال را عنوان کرد، منافات دارد»

وی ادامه داد: گویی وزارت علوم تصمیم گرفته خلاف نظر رئیس‌ جمهور و مجلس و حتی شورای عالی انقلاب فرهنگی حرکت کند، وزارت علومی که باید سنبل قانون و فرهنگ و عدالت باشد خود به بچه لجبازی تبدیل شده که به هیچ چیز متعهد نیست.

نقره‌کار با بیان اینکه وزارت علوم بسیاری از بورسیه‌های با صلاحیت را حذف کرده است، گفت: وزارت علوم در کنار آن کسانی را که در گذشته ستاره‌دار بودند را وارد دانشگاه می‌کند و به آنان بورسیه اعطا می‌کند که این خلاف مصلحت نظام است و خود رئیس‌جمهور باید در این قضیه مستقیم وارد شود و اصلاحات بنیادینی را در وزارت علوم انجام دهد.

استاد دانشگاه علم و صنعت در پایان تصریح کرد: انتظاری که ما از مجلس داریم نظارت عالی از وزارت خانه‌ها، نهادها و سازمان‌هاست تا جلوی هر اقدام خلاف قانونی را بگیرند.

نظر شما