شناسهٔ خبر: 20471 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کارگردان «شیار 143»، «امروز» را به فیلم‌های هانکه تشبیه کرد

نرگس آبیار در تحلیل فیلم «امروز» ساخته رضا میرکریمی به این موضوع اشاره می‌کند که مولفه‌هایی از سینمای میشائل هانکه کارگردان اتریشی در این اثر دیده می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ نرگس آبیار کارگردان سینما درباره فیلم «امروز» جدیدترین ساخته رضا میرکریمی که اکنون در سینماهای کشور در حال اکران است و فضاسازی در این فیلم سینمایی به خبرنگار مهر گفت: فضاسازی و اتمسفر فیلم «امروز» را بسیار دوست داشتم و مطمئنم این فیلم سینمایی ظرفیت ویژه‌ای برای جذب مخاطب خاص دارد و در عین حال می تواند نگاه و توجه مخاطب عام را نیز به خود جلب کند.

وی افزود: من به عنوان مخاطب سینما فضای فیلم‌های میشائل هانکه را بسیار دوست دارم. وقتی فیلم‌های این کارگردان را می بینیم معنا و مفهوم عجیب و غریبی را از ماهیت کلی فیلم متوجه می شویم که بیشتر برای مخاطب خاص آثار وی قابل درک است ولی وی عناصر ساده و روانی را هم به عنوان کد برای مخاطب عرضه می‌کند که درک این بخش عام‌تر است.

آبیار با مقایسه فیلم «امروز» میرکریمی با آثار هانکه بیان کرد: فیلم «امروز» هم فضایی از این دست دارد و مخاطب عناصر ساده ای را که شاید در نظر اول کم‌اهمیت جلوه کند در فیلم می‌بیند و در همراهی با هر یک از شخصیت ها تا پایان فیلم پیش می رود.

کارگردان فیلم سینمایی «شیار 143» با اشاره به این که میرکریمی پس از ساخت فیلم های شاخص در سینمای ایران دست به تجربه تازه زده است، گفت: میرکریمی پس از ساخت چند فیلم‌ شاخص، در «امروز» دست به تجربه تازه ای زده و به سوی سینمای مینیمال و کم دیالوگ رو آورده است.

آبیار در پایان عنوان کرد: به نظر من این کارگردان در فیلم «امروز» فراز و فرودهای انسان امروز در جامعه ایران را نشان داده و ارائه چنین تصویری از جامعه جسارت می خواهد که میرکریمی چنین جسارتی داشته است.

نظر شما