شناسهٔ خبر: 20479 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پیش‌تولید سریال چمران بزودی شروع می‌شود

پيش‌توليد مجموعه تلويزيوني «شهيد چمران» به کارگرداني جليل سامان بزودي آغاز مي شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از بانی فیلم؛جليل سامان درباره آخرين اخبار مربوط به توليد سريال الف ويژه «شهيد چمران» گفت: نگارش فيلمنامه تمام شده، به جمع بندي رسيده‌ايم و براي بازنويسي نهايي آماده است.

وی افزود: اين سريال با همکاري سيمافيلم در 36 قسمت ساخته مي‌شود و ما اوايل شهريورماه پيش‌توليد را آغاز خواهيم کرد. فضاي فرهنگي کشور متاسفانه بسيار مايوس کننده است و قطعا نمي‌توان گفت يک فيلم يا سريال دقيقا چه زماني به مرحله توليد مي‌رسد. من براي شروع کار آمادگي کامل دارم و به محض فراهم شدن شرايط «چمران» را کليد خواهم زد.

سامان همچنين درباره پروژه سينمايي «هانيه» گفت: تکليف اين فيلم هنوز مشخص نيست ادامه نگارش و بازنويسي اين فيلمنامه منوط به اجرا است. فيلمنامه جاده‌اي است و نياز به تامين بودجه دارد. با توجه به اينکه بخشي از داستان در خارج از کشور مي‌گذرد نياز به امکانات و شرايط خاص است که فعلا فراهم نيست.

این کارگردان تلویزیون همچنین درباره فیلمنامه اثر اضافه کرد: فيلمنامه رمان نيست که نويسنده در خلوت خود بنويسد و به ويرايش آن فکر کند. يک فيلمنامه براي اينکه به ثمر برسد، نهادها و افراد زيادي بايد همکاري کنند. در واقع از جايي به بعد تنها نويسنده تصميم گيرنده نيست.

نظر شما