شناسهٔ خبر: 20497 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بهرام رادان به دیدن «شبی در کهکشان‌ها» رفت

بهرام رادان بازیگر سینمای ایران به تماشای نمایش ترکیبی «شبی در کهکشان‌ها» نشست و در حاشیه دیدار از این اثر عنوان کرد مردم ایران علاقمند به داستان‌های قرآنی و ملی هستند بنابراین اجرای چنین نمایش‌هایی علاوه بر پر کردن اوقات فراغت مردم می تواند تاثیر زیادی بر آنها بگذارد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، بهرام رادان بازیگر سینمای ایران از نمایش ترکیبی «شبی در کهکشان‌ها» به کارگردانی بهزاد بهزادپور که به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تهیه شده است، دیدن کرد.

رادان درباره اجرای این نمایش ترکیبی گفت: «شبی در کهکشان‌ها» برنامه پرعظمت و با شکوهی بود و علاوه بر جلوه های ویژه فوق العاده، روند کارگردانی خوبی هم داشت.

وی با بیان اینکه این سبک نمایش کار بدیعی است، یادآور شد: باید از این قبیل کارها بیشتر انجام شود چون با وجودیکه بعضی از این داستان ها را بارها و بارها شنیده ایم اما تماشای آنها در یک بستر تازه با تکنیک های جدید می تواند خیلی جذاب و دلپذیر باشد.

این هنرپیشه سینما در رابطه با بخش های جذاب و تاثیر گذار «شبی در کهکشان ها» گفت: من بخش معاصر و دفاع مقدس را بیشتر دوست داشتم چون به نظرم این بخش نقطه اوج شکوه و ابهت کار و از تاثیرگذاری فوق العاده ای برخوردار بود.

رادان به سبک جدید نمایش در «شبی در کهکشان ها» اشاره کرد و افزود: ما در ایران این نوع نمایش ها را کم داشته ایم و فکر می کنم در دنیا هم گروه های کمی باشند که بتوانند چنین نمایشی را اکران کنند.

بازیگر « آدمکش» به ضرورت پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: به نظرم استعدادهای ویژه ای در کشورمان برای ارائه این نوع سبک نمایش وجود دارد و قطعا مردم هم در راستای اوقات فراغت شان از آن استقبال می کنند. چقدر خوب است که از قصه های ملی مذهبی خودمان برای پر کردن اوقات فراغت و تاثیرگذاری بیشتر روی مخاطب بهره گیریم.

رادان با اشاره به اجرای این نمایش به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، تصریح کرد:  آنقدر بستر برای کار فرهنگی زیاد است و میزان کار انجام نشده از کارهای صورت گرفته بیشتر است که هرچقدر چنین اقداماتی در کشور صورت پذیرد قطعا مثبت است و ما هر چقدر در بخش سرگرمی و اوقات فراغت کار کنیم، باز هم کم است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای چنین نمایش هایی نباید به شهر تهران محدود شود، یادآور شد: این برنامه ها نه تنها در تهران بلکه در شهرستان ها نیز باید اجرا شود تا مردم وقتشان را به جای صرف کارهای غیر دوست داشتنی به دیدن این آثار صرف کنند.

بازیگر «بی پولی» پیشنهاد داد که برای جذب مخاطب میلیونی در این برنامه، می توان آن را در چند نقطه و موقعیت مختلف تهران اجرا کرد و متذکر شد: به نظرم می‌توان بخش محرم و وقایع عاشورای این نمایش را با توجه به نزدیکی ماه محرم و صفر به صورت مجزا به نمایش در آورد.

وی در پایان بار دیگر تاکید کرد اگر برنامه هایی به این شکل از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری در سایر نقاط تهران به اجرا درآید قطعا مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت چراکه مردم ما پیش زمینه مذهبی داشته و داستان های قرآنی را دوست دارند و حتما اجرای آن موفقیت آمیز خواهد بود.

نمایش «شبی در کهکشان‌ها» به کارگردانی بهزاد بهزادپور یک نمایش ترکیبی است که از ۲۶ تیرماه اجرای آن در بوستان ولایت آغاز شده است و به مدت یک ماه تا ۲۶ مرداد ماه ادامه دارد. در این نمایش حدود ۴۰۰ سرباز ارتش جمهوری اسلامی ایران نقش آفرینی می‌کنند و کل عوامل تولیدی آن به ۶۰۰ نفر می‌رسند.

بهزادپور کارگردان این نمایش پیش از این «شب آفتابی» را به همین شکل اجرا کرده بود و حالا این نمایش فرمی کامل‌تر و رشد  یافته‌تر دارد.

نظر شما