شناسهٔ خبر: 20501 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یک انقلاب زیبا در تلویزیون

برای یادآوری خاطرات فوتبال ایران- استرالیا به دیدن نمایش «ایران استرالیا» بروید.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ در این هفته شما می توانید به دیدن فیلم سینمایی «فرشته ها با هم می آیند»، نمایش های «ایران-استرلیا» و «ننه دلاور و فرزندان او» بروید و یا سریال «انقلاب زیبا» را در منزل ببینید.

با فرشته ها همراه شوید

این هفته به شما پیشنهاد می کنیم یک فیلم سینمایی متفاوت اما شیرین را ببینید، فیلمی که می تواند آخر هفته دوست داشتنی را برای شما به ارمغان بیاورد. اگر می خواهید بدانید یک زوج بسیار جوان وقتی به طور همزمان صاحب ۳ فرزند می شوند چه اتفاقاتی را دنبال می کنند حتما به دیدن فیلم سینمایی «فرشته ها با هم می آیند» بروید.

فیلم سینمایی «فرشته ها با هم می آیند» به کارگردانی حامد محمدی  که پیش تر به عنوان فیلمنامه نویس او را در سینما می شناختیم، داستان یک روحانی جوان به نام احمد است که با همسرش لیلا در حالی با وضع مالی متوسط روزگار سپری می‌کنند صاحب ۳ فرزند همزمان می ‌شوند. جواد عزتی، نازنین بیاتی، الهام کردا و رضا ناجی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فوتبال «ایران- استرلیا» را دوباره در تئاتر تجربه کنید

تئاتر یکی از شیرین ترین هنرها است، این روزها هم تئاترهای خوبی در مجموعه های هنری روی صحنه رفته است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا این هفته ۲ نمایش دوست داشتنی را به شما معرفی کنیم. امیدواریم از دیدن این نمایش ها لذت ببرید.

نمایش «ایران استرالیا» به نویسندگی و کارگردانی سجاد افشاریان ساعت ۲۰ به مدت ۱۰۰ دقیقه، در سالن اصلی فرهنگسرای ارسباران روی صحنه می ‌رود. در این نمایش که متن آن توسط گروهی از نویسندگان تئاتر نوشته شده، آبان آل حجت، سجاد افشاریان، علی باقری، نکیسا بهشتی، مهرنوش پور موسوی، سجاد تابش، زهره تجاری، مهتاب ثروتی، جواد خورشاه، محمد خوشبختیان، مرتضی درویش زاده، حسین رحمتی، امید سلیمی، عباس شجاع، آنالی شکوری، نیوشا شهیدیان، پگاه عابد، محبوبه عباسی، صالح علوی زاده، فرزین فولاد پنجه، فائزه قدمی، مهتاب کرکوندی، سهیل کرمیار، فریما کهنمویی، کیمیا محدث، محمد حسین محمدیان، عبد مستجابی و علی مشایخی ایفای نقش می‌کنند.

 تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر نیز میزبان نمایش «ننه دلاور و فرزندان او» نوشته برتولت برشت با کارگردانی زهرا صبری است. در این نمایش که ساعت ۲۰ به مدت ۹۰ دقیقه اجرا می‌شود فاطمه معتمدآریا، فاطمه نقوی، بهناز جعفری و ستاره پسیانی بازی می‌کنند.

آخر این هفته با زیبا انقلاب کنیم

«انقلاب زیبا» سریالی است که تنها یک هفته است از زمان پخش آن در تلویزیون می گذرد، اما توانسته مخاطبان خود را جذب کند.

در خلاصه داستان این سریال به نویسندگی حامد عنقا آمده است: «زیبا» و «حامد» که مدت‌ها است در یک موسسه رسانه ‌ای با یکدیگر همکار هستند تصمیم به ازدواج می ‌گیرند. جابر پدر زیبا در کودکی، او و همسرش را با بی مسئولیتی ترک کرده و از کشور خارج شده است. او در خانواده ‌ای با تفکرات شبه مدرن بزرگ شده و در این زمینه تفاوت‌هایی با حامد دارد، اما با این وجود آن دو به یکدیگر علاقمند هستند. پدر حامد در مبارزات قبل از انقلاب در زندان‌های حکومت پهلوی کشته شده و او با مادر خود زندگی می‌کند و هر دو جوان در مراسم عقدشان سایه پدر را بالای سر خود نمی‌بینند، حامد و زیبا در تدارک برگزاری مراسم عروسی هستند که اتفاقی غیر منتظره روی می‌دهد. بازگشت پدر زیبا از خارج پس از سال‌ها باعث یادآوری خاطره و ماجرای تلخی در سالها پیش می‌شود که خانواده‌ها را تا مرز از هم پاشیدگی پیش می‌برد. در این میان اما ماجرای بزرگتر و خطیرتری در پس این اتفاق جریان دارد که زندگی همه را تهدید می‌کند.

«انقلاب زیبا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه کنندگی رامین عباسی زاده هر شب ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه یک سیما پخش می شود. 

در این سریال بازیگرانی چون آتیلا پسیانی و آزاده صمدی در این سریال نقش پدر و دختری به نام‌های جابر و زیبا را بازی می‌کنند. علیرضا کمالی در نقش حامد و فریبا کوثری نقش مادر او را دارد که پسرش با زیبا وصلت کرده است. نقش صفر را مجید مظفری و نقش شخصیت مانیا را شقایق فراهانی بازی می‌کنند.

به جای لباس، نقاشی و مجسمه بخرید

هرچند ما ایرانی ها به نوع پوشش خود اهمیت می دهیم و هر ماه هزینه بسیاری را صرف خرید پوشاک خود می کنیم، اما گاهی بهتر است با کمی صرفه جویی هزینه ای را برای خرید آثار تجسمی در نظر گیریم. به عنوان مثال این روزها ششمین دوره نمایشگاه فروش آثار هنرمندان با عنوان «از گذشته تا فردا» به آثاری از بزرگان هنرهای تجسمی اختصاص یافته که آثار حسین زنده رودی، منوچهر یکتایی، فریده لاشایی، علی اکبر صنعتی و نصرت الله مسلمیان از آن جمله است.

نمایشگاه «از گذشته تا فردا» که به نمایش و فروش نقاشی ها و مجسمه‌های هنرمندان پیشکسوت و جوان در شاخه های مختلف هنرهای تجسمی اختصاص دارد، روز جمعه ۲۴ مردادماه ششمین سال برگزاری خود را در گالری دی جشن می گیرد.

«از گذشته تا فردا» یکی از مهمترین نمایشگاه های سالانه گالری دی است که هر ساله در مردادماه برگزار می شود و آثاری را از بزرگان و هنرمندان جوان هنرهای تجسمی پیش روی علاقه مندان و خریداران آثار هنری قرار می دهد.

نظر شما